Alla inlägg under april 2011

Av hammarns - 30 april 2011 22:37

Det började under dagen igår, en smärta och ett bultande i ena tån, det blev värre fram mot kvällen och som värst i natt. Sov inget mellan ett och fyra, tog en tablett vid två som hjälpte till slut...

Vaknade i morse vid åtta och insåg att tån var röd och svullen med ett vitt område runt såret, min kära sambo tyckte jag skulle ringa 1177... Jag gjorde så och fick en tid på akuten... Vi packade in oss i bilen och åkte till stan, lämnade bort småttingarna och skulle passa på att handla paket till grabben som fyller år nästa vecka....

När vi väl börjat gå på stan så säger min kära sambo, som är sjuksköterska, att jag nog inte skulle gå så mycket på foten eftersom infektionen börjat sprida sig upp på foten..... TACK, tänkte jag, skulle sagt det lite tidigare....

Nåja, paket inhandlades och sedan haltade jag upp på akuten och fick träffa min doktor...

Det första han gjorde var att trycka hål på min varböld, utan handskar...

Tack igen, tänkte jag, det var nog bra för mitt sår. Hoppas han tvättat händerna innan han kom till mig och framför allt innan han gick till nästa... Efter att han tryckt ut allt var så bev det sårodling, omläggning, stelkrampssputa och en kur med piller.... Hel-te, tänkte jag då, åker till Spanien på lördag och hade tänkt mig lite gott rött vin..... Får ta den smällen då....


Två majbrasor har det blivit ikväll, började i Skarplycka och slutade i Iggesund... I Iggesund fanns det lite rester kvar av barnkasan som barnen tyckte var väldigt rolig... Vi stod och pratade med goda vänner när plötsligt grabben dyker upp och vimlar med ögonen och ser hel konstig ut... Han är högröd och svart av sot i ansiktet, hade nog stått för när elden lite för länge....


I morgon laddar vi för barnkalas.....


Här kommer en låt som får spegla mitt tillstånd just nu http://www.youtube.com/watch?v=FeIrYiO-LnY


Ha det gott/ P

Av hammarns - 29 april 2011 23:12

Dåligt fokus innebär att jag bara bjuder på en fyra minuters film som visar att det bara är att bita ihop och inte ge upp... Inget är omöjligt även om det känns så....ibland.


http://www.youtube.com/watch?v=fQp_OqsDqDU


   Vi hörs / L

Av hammarns - 29 april 2011 22:08

Påsk lovet går mot sitt slut och man kan ju fundera vad man har gjort under 1 1/2 vecka. Påsk helgen bestod av god mat, släkt och vänner samt en tur till Uppis för att lämna den sista katten. (Tror fan han märkte mig sista timmarna här hemma, han klöste mig på foten och nu har det svullnat upp och gör skit ont... Han fick sista ordet....) Dagarna här hemma har det inte hänt mycket förutom allt jag skrivit om tidigare, endel gäster och endel tok.... Som det ska vara... Vädret har ju varit kanon, en dag med halv dåligt väder och då jobbade jag...


April lider också mot sitt slut och med tanke på att vi ätit frukost ute 6 gånger under lovet hittils så undrar jag om det inte är rekord, herre Gud, det är ju fortfarande april....


Imorgon blir det kasa i Skarplycka, är det någon som vet varför man tänder en brasa på sista april, skriv gärna och berätta för mig... Jag själv tror att det har något med våren att göra...


Sitter just nu med ett glas rött, Rioja Primicia 2009, det kan jag gott rekomendera... Riktigt bra, ha gärna mörk choklad till....Mmmmm


Då jag är trött tänkte jag bara ge er en sommar låt http://www.youtube.com/watch?v=hqQYqRgjYFI


Ta det lungt med smällarna i morgon....


Ha det gott/ P

Av hammarns - 28 april 2011 22:26

FaN, en organisation som försöker hjälpa vid orättvisor och folkliga övergrepp i världen.Tänkte att det kanske skulle vara väl magstarkt att skriva till Ban Ki Moon och generalförsamlingen gällande dagens orättvisa. Alltså här går dom hemma och inget gör, jo fikar, ser på tv, planerar utflykter, läser Slitz (Luddegubben), solar, surfar på Internet, besiktar bilen….you name it!

Ja, i Ledighetskommitten ingår tydligen Ludde, Ubbsingen, Hammar´n, B1, B2, Johnny be good…….MEN jag får jobba jag, å slita dessutom. Vet ni vad jag gjorde ? – Bet ihop och ”blåjobbade”, tog en snabb lunch, om man kan kalla det lunch att kasta i sig lite Italienskt med isbergssallad och ett glas vatten… Sällskapet? Jo, 23 stycken hungriga elever mellan 6 och 11 år !!! Hoppade över kafferasten då sällskapet bara försvann när hon skulle hämta sitt kaffe…Men det är klart, thats life – tydligen ! Men imorgon gott folk, då ni

DÅ ska jag också jobba och de andra är lediga igen…. Tur för er så ni är utvilade,  så ni orkar ”hålla på” i helgen… Själv måste jag vila antar jag, så jag orkar jobba på måndag… Jaja, om jag är bitter, nä inte alls !!! Fansjävlaskithelvete va kul det är......... att baka , HA !   


Buster-laget å jag tränade idag. Uppvärmningen var ju sådär, målisen kom inte ens, inga västar å hälften av bollarna sönderskjutna… Men annars var det bra. En del bra kombinationer å en hel del snygga mål… Nästa helg den absolut sista Busterhelgen ! Eller hur Pelle?


Hem till Ludde och Åsis en sväng. Ludde fick ledigt en stund från sitt vilande för att följa med en sväng till Tjyvskär. Där kollade vi bredden på rangen – den räcker till….med nöd och näppe, och då snackar vi om bredden. Usch, denna sporten är lika svår fortfarande.


Wash, and clean, måste städa bilen, måste tvätta bilen, måste rubba bilen, måste vaxa bilen… Japp, Mr Nilsson nu är det dags. Fram ned maskinerna så gör vi den VIT igen !


Dom vet inget än, men "Kingen och Flingan" ska få smaska på ”nåt nytt” under helgen.  


Vicke son i Umeå har träffat doktorn igen. Gjort ännu en magnetkamera (man får inte säga magnetröntgen numera). Nu hoppas vi på bra besked. Olyckligt om han måste göra en ny operation. Kan bara säga, Hav Hopp Son !


Nilsson, den berömda vadslagarkungen från Iggesund hälsade på under kvällen. Han berättade om F Y R A samtal till Gotland och Svenska Spel ! Han hade strulat med sitt lösenord och skyllde på att han fått i sig tokiga drycker – kan väl inte va sant, väl ???

Han passade på att bjuda med mig på Ankarmons sista april firande. Tok där, dit kommer ju också……gänget !    Jaja, vi får se.


Fiddy, visste jag inte till helt nyligen vad det var. Men nu vet jag. Någon sorts liten motorcykel….. som Nu inhandlats av en familjemedlem. Okej, nåt nytt att skruva med. Tur att vi har olika intressen, eller kanske inte. Men är han glad, så är välj jag glad !


Ssssschalke 04, jag säger bara Ssssschalke 04 å då skriker den tredje sonen – SLUTA !!!

Ge dig ! okej, nu ger jag mig….För jag har vunnit, för jag har vunnit, för jag vann igen. Puss !


Dagens musik : The show must go on med QUEEN

http://www.youtube.com/watch?v=4ADh8Fs3YdU

 

Vi hörs / L

Av hammarns - 28 april 2011 21:15

Det visade sig i morse att mitt huvud hade rätt, tre barn i en säng och en madrass på golvet kan inte sluta bra. Jag citerar min grabb " Jag bytte plats tre gånger, jag låg först i sängen och sedan på madrassen och sedan i sängen igen".... Jag kan bara säga att han inte var den enda som bytte plats under natten.... Det har varit ganska dåligt med tålamod idag hos familjen Taikon....


Angående familjen Taikon så skulle jag besktiga vår ena bil idag. Jag gick ut och skulle hämta en sak i garaget och inser att bilen inte är hemm.... Ja, Ja tänker jag det löser sig nog. Då kommer nästa sak, vår övernattande kompis frågar om hon får följa med, jag svarar att hon måste fråga sin mamma... Vi provar att ringa 2 gånger, inget svar. Hon är säkert ute tänker jag och skickar dit barnen. De kommer tillbaka med svaret att det är låst och ingen hemma. Ok, tänker jag, det löser sig. Innan vi ska åka får jag ett SMS om att mamman är på skolan och kommer hem efter ett. Ok tänker jag och inser att jag har blivit barnvakt också.... Ja,Ja Nu åker vi.... Då tar vi den andra bilen och åker till stan, tyvärr har jag inte fått något telefon samtal från min sambo som var vänlig nog att inte lämna bilen hemma... Vet därför inte vart bilen står på sjukhusparkeringen... Ja,Ja hur svårt kan det vara.... Efter endel letande hittar vi bilen, jag lämnar barnen där och åker till mitt arbete för att lämna bilen, går sedan och hämtar uppbarn och bil för att åka till bilprovningen....


Väl där så får man en prktikant, tror aldrig att jag ska få ut bilen igen... dessutom så har de tre barnen suttit som ljus i tjugo minuter men man ser hur det börjar klia lite överallt på dem och det blir svårare och svårare att sitt lungt.... I det läget var det bara praktikanten som tog det lungt, väldigt lungt... Hon gick till och med och slog i några böcker för att vara säker som hon sa.... Idiot tänkte jag och tog barnen och gick ut.... Nåja, den blev godkänd med förbehåll....


Slutet av månaden ja, den tid man längtar till från dess att månaden nyss börjat... Det är en härlig känsla när lönen kommer och man känner sig stark och okrossbar, sedan kommer den sista i månaden och alla pengar försvann och man börjar längta till slutet på månaden igen.... Men det är två tre dagar man mår som bäst och dessa dagar vill jag hylla....


Eftersom jag fått igång datorn igen vill jag passa på att ge er ett musik tips: http://www.youtube.com/watch?v=g_qZ5B-yioU&feature=artistob&playnext=1&list=TLRArvCxjQ_Dg


Ha det gott/ P

Av hammarns - 27 april 2011 22:26

Whaooo, vilket yrväder, vilken spontanitet. Hanna Hellqvist var en kul bekantskap helt enkelt då hon deltog i Pluras kök. Känns faktiskt som någon jag hört talas om här i närheten !


Idag har jag skrivit rätt många bokstäver på jobbet då det fanns tid för att jobba med skol och personaltidningen. Håller på med presentation av personalen. Alla har fått svara på ganska många frågor och dessutom tackla vissa påståenden. Man tror ju att man känner personerna i fråga bara för att man träffar dom varje dag… Men det är otroligt intressant och uppfriskande att få läsa vad man tycker om olika saker. Min egen presentation får vänta till ett av höstens nummer :-)


Har lyssnat igenom en hel del låtar på Spotify medan jag satt och skrev. Det innebar att vissa artister försvann från min lista och några andra tog ett skutt upp på listan. Hittade en lista med ”de 100 bästa” från 80-talet… Bonnie Tyler, Paul Young, Modern Talking och Judas Priest var ju artister som jag lyssnade på…då… Brother Louie med Modern Talking var en av mina aboluta favvolåtar – det trodde ni inte va ! Har haft en reaggie period också, eller egentligen TVÅ ! Börjar med Steve Kekana som Mange Dahlström å jag ”upptäckte”. Den mest kända av Steve är ju såklart ”Rasing my family”. Min favvo var The Bushman.


Min andra reaggie period var när jag bildade drömkedja i Absolute Reaggie´s innebandylag. Vi var näst intill oslagbara. Det var Jag, Anders ”Walle” Wallinder och oftast Lasse Norin som kamperade ihop. På ”den nivån” var det ruggiga anfall med tekniska och kluriga avslut… Fan va skoj det va ! Ja, inte för motståndarna då ;-)

Å´ apropå innebandy så har jag haft ett cybersnack med Herman igen om framtiden. Hmm, vet inte var det slutar faktiskt.


Jag har bakat muffins idag, chokladmuffins. Dom funkade för gästerna. Tur det då, eftersom jag praktiserat muffinsbak under en längre period. Jag ska baka imorgon också, men vet ännu inte vad det blir… Va äre som händer tänker nog en del. Ja, vad är det som händer egentligen? – vet faktiskt inte riktigt själv !


Vi hörs / El Muffino


Av hammarns - 27 april 2011 20:34

Tror mitt hem blivit ett hotell, igår hade äldsta flickan en kompis här... Det var rätt smidigt, de skötte sig själva och släkte när man på till, underbart... Idag yngsta flickan... Går säkert bra tänkte jag tills grabben kommer och säger att han vill sova där också... Vad säger man?? Huvudet säger nej, munnen säger ja... Min kropp får lida i morgon... Nåja, bara de sköter sig nu för det är 200% koncentration på El Classico Grande... Dagens tips slå på tv3. Ha det gott/ P

Av hammarns - 26 april 2011 21:30

Segt idag, svårt att komma igång när man bara jobbar en dag. Ändå var jag där tidigare än jag behövde, måste fixa lite små saker. Han med ett kortare snack med Big Boss också, måste styra upp lite... Kaos ja, det mesta är trasigt här hemma känns det som. Ska börja ta tag i saker imorgon. Panelen ska bytas, måste bara få tag på grannarna (de snälla) så vi kan komma översens om färg. Köket ska bytas i höst, datorn håller på att krascha. Suck Pust Stön... Dessutom så hittade jag inte elvispen när jag skulle göra potatismos, tog mixerstaven och gjorde tapetklister.... Suck... Kan tyvärr inte ge några länkar när jag måste skriva från telefonen, hoppas lösa dator problemen snart... Igår fick ni en författare, idag blir det en bok. Allkemisten av Paulo Coelho, mycket läsvärd... Ha det gott/ P

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards