Alla inlägg under november 2011

Av hammarns - 18 november 2011 18:57

1. Tvätta....

2. Laga mat....

3. Diska....

4. Umgås med barnen....

5. Gå ut med hunden....

6. Fredagsmys....

7. Titta på Idol....

8. Må bra dagen efter....


Vad säger man, allt detta måste bara vara bättre än att sitta och dricka vin och äta Thai mat.... För att inte säga, titta på hockey och Brynäs IF..... Tillslut måste jag säga oxå att, hur kul är det att sitta och skvallra och surra skit.....


Inte är jag BITTER eller.....


Ikväll lyssnar jag på detta......


Ha det gott i kväll......

Av hammarns - 14 november 2011 20:31

 Hade några funderingar om vänner och vad som är vänner. Man har ju levt några år nu och träffat ett otal med människor. Endel av dom har varit vänner, andra nära vänner... Vänner kommer och går, några vänner består. Ibland flyttar man och tappar kontakten, vilket kan vara väldigt tråkigt. Ibland tappar man kontakten ändå av olika anledningar....


Vad är en vän, är det någon man ska prata med varje dag, är det någon som man kan lita på eller är det någon som lyssnar när man behöver prata.


Hur ska man vara mot vänner????


Hur vet man vem som är ens vän och hur vet man att man kan lita på den?????


Vart går gränsen mellan att vara vän och att känna en person?????


Jag är nog en person som har många vänner men inte så många nära vänner, jag har oxå tyvärr tappat kontakten med endel nära vänner eftersom jag flyttat runt endel i mina yngre år.

Sådant är väl livet kan jag tänka, man hamnar i olika delar av livet och man träffar ny människor.


Jag är nog dålig på att hålla kontakten oxå, har aldrigt gillat att prata i telefonen och är dålig på att skicka brev, mail eller sms.


Nu kanske detta låter som att jag är deppig eller något annat men jag är rätt nöjd med mitt liv. Jag har själv valt att ha det såhär och jag skulle nog gjort lika om jag fått leva om mitt liv.


Det man kanske saknar är tiden att träffa vänner över en kopp kaffe på ett café och surra samt några vänner från förr.

Tiden för café besök kommer säkert senare i livet för dom som är mina vänner då och mina vänner som jag saknar kan jag ju faktiskt bara ta kontakt med igen.


Jag säger som Timbuktu "Det löser sig"


Jag lyssnar på denna låt idag http://www.youtube.com/watch?v=vv8ZQ6MuIks


Ha det gott alla......

Av hammarns - 8 november 2011 21:03

Bilar och jag kommer aldrig överens, jag tycker dom ska starta och rulla. Jag kan byta däck och tvätta dom två gånger per år och det ska räcka med skötsel tycker jag..... Insåg idag att det nog kanske inte räcker. Skulle åka på Byggmax idag och tyckte bilarnas blinkande mot mig var lite onödigt eftersom jag visste att ett lyse var trasigt. När jag sedan skulle åka i från Byggmax och det blivit mörkt inser jag att fet är alldeles mörkt framför bilen. Jag går då ut och tittar och inser att det är alldeles svart, inte en lampa som lyste..... Okej tänkte jag, bäst att ta sig till en mack. Sätter mig i bilen igen och hittar knappen till dimljusen, tänder dom och inser att även ett sådant var trasigt.... Ja,Ja,Ja, bara att köra till närmsta mack. Efter en heldel mötande blinkande bilar tar jag mig fram. Rätt otrevligt att köra utan lyse knät man möter andra bilar, känns som man blir bländad hela tiden. Väl framme på macken får jag veta att dom inte har några lampor. HALLÅ, det är en mack, ni ska sälja bildelar. Nä visst ja, man säljer ju bara mat och snabbmat nu för tiden på mackar....IDIOTER.... Nå ja, jag pallrade mig vidare till Volvo och inköpte fyra lampor. Två byttes på plats, två ligger i handsfacket och en inköps senare. Jag tog mig hem och inser att vad jag lärt mig av detta är att man kanske skulle ge bilarna lite mer kärlek. Till saken hör att service lampan lyst ett halv år.... GISSA vem som ska ringa Volvo i morgon..... Eller kanske islutet på veckan. Ha det gott.....

Av hammarns - 1 november 2011 21:29

Satt igår kväll och tittade på Pluras matprogram, vilken man, vilken mat och vilka gäster. Har svårt att tro att en gäst går därifrån och är missnöjd eller hungrig. Knappast törstig heller..... Menyn går ju inte av för hackor den heller, för att inte säga stämningen..... Underbart program, hoppas verkligen på en fortsättning....


Pratade med Pal angående detta och att vi skulle göra något liknande, blir nog väldigt svårt att slå orginalet men det skulle säkert bli roligt. Pal i köket och jag i hörnet med gitarren. Vem vet, någongång i framtiden kanske man skulle kunna få till något. God mat, gott dricka och att ha riktigt roligt med roliga gäster.....


Detta lyssnade jag på igår.....

http://www.youtube.com/watch?v=rl4KAQxCqGo


Ha det gott.....



Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards