Alla inlägg under oktober 2011

Av hammarns - 31 oktober 2011 06:37

Insåg igår att jag börjat bli gammal. Vi skulle låsa in väskorna på centralen innan vi skulle gå och "dra" ännu mera på stan. Vi hittade boxarna och tillslut en tom, då visade det sig att man inte kunde växla hundralappar. Ut med väskorna och in i en annan där man skulle betala med kort, kommer fram till skärmen där det står "alla skåp är full". Men va f#n, mitt skåp är ju inte låst än. Ut med väskorna igen och sedan gick vi till en annan del av stället där vi hittade ett nytt tomt skåp, in med väskorna. Läste sedan istruktionen väldigt noggrant, gjorde exakt som det stod men näääää hände inget. Frågade desperat två personer bredvid om dom fattade hur man skulle göra, dom lyckades direkt. Jag provade igen och då fick jag fram på skärmen att mitt skåp "är upp låst". Va f#n, det vet jag väl, jag vill ju låsa det. Provade igen med samma resultat. Ut med väskorna och in i ännu ett nytt skåp, tro det eller ej men där lyckades vi.


Måste erkänna att sonen fick höra ett eller annat ord som inte var lämpligt för hans öron men jag blir galen när allt ska vara så struligt.


Vad hände med skåpen där man stoppade i en peng och sedan tog nyckeln och gick.......


Ha det gott alla.......

Av hammarns - 30 oktober 2011 09:40

Vem uppfann nyckel kortet och hur tänkte han?????? IDIOT skulle jag vilja säga.... Man får inte dra för sakta och inte för fort, då går låset ej upp. Råkade ut för detta både igår och idag. Det tar mellan 15 & 30 drag för att komma in på sitt rum som man betalat för. DESSUTOM så måste man använda kortet i hissen vilket resulterade i att vi bytte hiss en gång för vi trodde den var trasig. En gång åkte vi upp och ner utan att komma rätt eftersom vi inte kunde trycka på rätt våning då kortläsaren lyste konstant rött. KLART MAN BLIR FÖRBANNAD..... Nu har vi kört Beyblade, senare blir det stan och lite shopping....Ha det gott.....

Av hammarns - 29 oktober 2011 20:35

Idag drog vi till Stockholm på grabbresa, tåget ner och lite lösa planer. Vi började och "dra på stan" som grabben sa när jag undrade vad han ville göra. " Dragandet" innebar att köpa leksak, gröna "hängbyxor" och hitta ett örhänge. De två första lyckades vi med, örhänge ger vi en ny chans imorgon. Bio ingick också i dagens schema. Tintin var dagens val, kanske lite väl skrämmande men den var oxå otroligt rolig. Jag längtar redan efter tvåan.....När filmen var slut åkte vi till hotellet där det skulle monteras en "Beyblade" fyra delar och en skruv tog mig tio minuter och en heldel svordomar innan jag fick ihop det. Detta bara för att inse att jag måste dela på dem igen för att kunna få dit klistermärkena, dessa var så små att 9 av 11 fick plats på mina tumnaglar. En kvart senare så var grejen klar och vi tävlade lite innan vi tog roomservice. Efter det blev det godis och några matcher till. Nu sover han sött och vi laddar för Batman i imorgon.Måste säga att det varit en härlig dag på stan där det gått över förväntan med grabben, han är ju inte direkt känd för att vilja gå på stan.... Vädret har oxå varit underbart skönt och härligt......Jag såg att Pal börjat blotta igen, jag skulle oxå vilja börja igen men vet inte vad jag ska skriva om, ge mig några roliga förslag är ni snäll....Ska försöka att samla lite ork gör att skriva några rader, senaste månaden har jag knappt orkat kliva ur sängen.... Ha det gott alla.....

Av hammarns - 3 oktober 2011 20:28

Har gjort det sista rycket i helgen med hus och garage. Nu är allt målat, och allt är dit spikat, saknas dock ett fönsterfoder mellan köksfönstren och en kantplåt på garaget. Detta ska dock fixas snarast, känner ändå att det är klart och jag är mycket nöjd med allt. Skorsten står stolt och klar, väntar dock på sotarn för ett godkännande. Sedan ska det eldas och gottas i värmen mmmmmmmmmmmmm. Underbart........


Denna vecka ska jag inte göra ett skit hemma, nästa vecka börjar rivandet av vardagsrummet...... Suck.... Bara att tatag i skiten så man blir klar någongång. Längtar redan dit......


Börjar dock känna mig snorig, kanske febern stiger????? Skulle inte tro det, känner man inte efter så mycket känner man inte så mycket..... Ha,Ha,Ha...... Bara att bita i det sura äpplet och dricka mycket vatten, brukar fungera på mig......


Trodde skiten var slut på jobbet nu, då började mini bossen att älta i det. SUCK.... Jag orkar inte lyssna mer på det nu. LÄGG NER säger jag...


Vad lyssnas det på idag då?????

Kanske detta......


Ha det gott alla......




Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards