Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Lite hit och dit.....

Av hammarns - 17 april 2013 19:49

Så där ja, då skulle man försöka sig på detta igen då....

 


Fick en kopp kaffe hos Pal i helgen och vi pratade en del fotboll, alla vet väl vilket lag han hejar på och 90 min med dom på tv fick mina minnen att spela mig ett spratt, något säger mig att spelet såg ungefär lika ut när jag spelade i Strömsbruk....

Dock snackar vi div 6 då och inte Premier League.... Långa bollar och högt upp på läktaren....

 

Efter att ha tittat med granskande ögon kom jag dock fram till en sak.... I Premier League sparkar man fotboll och i Spanska ligan spelar man fotboll....  

 

Appropå fotboll så har jag varit på kurs i helgen, fotbollstränare kurs... Helt ok faktiskt, fått lite nya ideer och övningar....

Vart ju en hel del diskussioner och en handlade om en övning som går ut på att slå bollen ut till hörnflaggan och sedan in på mål... Vem vill ha bollen ut till hörnflaggan?????

 

Appropå Fotbollstränare, Barca JR drog igång förra veckan och det dök upp 12 barn, dom största funderingarna kom ang målen... Ska vi spela på små mål????? Kan vi inte träna ute istället????? När får vi spela på Skarplycka?????

 

JaJaJa, den tiden kommer och jag hoppas det går fort....

 

Appropå Skarplycka så var jag dit en snabbis idag, har lyckats slarva bort västarna.... Men som tur är finns det resurser, hittade några nya tills i morgon....

Inte mycket till gräs där än, men med den värme som är nu kan man ju alltid hoppas och tro på en grön gräsmatta snart.....  

 

Appropå gräs.... Är ju gräsänkling sedan en vecka tillbaka.... Har flytit på rätt bra, tror dock att det är dags att vända hemmåt snart....

Blommorna börjar slakna och bladen ligger på golvet..... 

 

Har hittat en ny tolkning av denna tjej.....

 

 

Ha det gott alla.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hammarns - 21 februari 2014 10:40

Blev visst uppmanad/utmanad av Mr Utmaning att skriva några ord, det var länge sedan sist...   Det har ju blivit några utmaningar under åren och många har man förlorat men några segrar har men väl plockat några oxå av denne Mr Utmanare. Såg visst...

Av hammarns - 24 november 2013 13:38

Jag har alltid tyckt om att fotografera och framkallade en heldel bilder själv för några år sedan. Tyvärr finns det inte så mycket tid över för det nu för tiden men tanken har varit att jag ska börja igen när tid och lust infinner sig. Efter denna...

Av hammarns - 28 juli 2013 21:29

  En del bad har det blivit, 19 grader i havet och höga vågor är ej fel....       Lite busigheter tillhör väl sommaren...         Lite lugn och ro blev det oxå, satt på bryggan och lyssnade när Sigge hade lite soundcheck....     ...

Av hammarns - 24 juni 2013 21:54

Midsommar ja, vet ni varför vi firar den??? Det har med sommar solståndet att göra, midsommarafton ligger alltid helgen efter sommar solståndet, i år den 21:a juni, vilket alltså var på midsommarafton...   Midsommaren i år igen spenderades i Ni...

Av hammarns - 26 maj 2013 20:04

Fotboll, Fotboll och åter Fotboll.... Låter kanske som en tråkig helg, men fotboll kan vara så mycket mer än fotboll och fotboll finns ju på många olika nivåer och sätt att utöva... Man kan titta, träna eller spela själv...   Fotboll sysselsätter...

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards