Alla inlägg under november 2012

Av hammarns - 24 november 2012 19:57

"Vem i hela världen kan man lita på" sjöng Hoola Bandoola  Band och ibland undrar man ju själv. Har lite att fundera på, beslut måste tas till veckan....

 

Till veckan blir det tre dagar i metropolen Bollnäs, Skol-SM i allt möjligt.... Har fått delat ansvar för innebandylaget med Pal. Har dock delegerat all träning till Pal så att jag bara behöver fixa finliret.... Har ju endel att förlora på denna resa, har ju faktiskt coachat hem ett guld och är obesegrad. Pal har ju ingenting från skol-SM så han har ju heller inget att förlora utom sin heder och det lär ju svida vid X-antal förluster..... 

 

Jag kan ju allt komma undan med att Pal skötte träningen dåligt och till sist så är det ju fotboll som jag coachade fram ett guld i....

Dock vill jag ju komma hem med ett nytt guld....  

 

 Dagen som gått har gått i olika tecken har jag förstått, det har varit "skan", bör och måsten... Detta är ju tre ord som är rätt lika men har väldigt stor skillnad i betydelse ,min dag gick i måstens tecken men det är ju som det är, många andra dagar gör man ju ingenting utom att jobba....

 

Appropå jobba, min torsdag såg ut så här: Började i en klass, forsatte till en grupp, gick sedan till en elev, tillbaka till gruppen, tillbaka till eleven, fortsatte till en annan elev plus ansvar för en tredje elev.... Detta toppades sedan med fritids  

Konstigt att man var tom i huvudet när man kom hem....

 

Dagens kväll skulle gå i spelens tecken, vi började med Fem myror är fler än fyra elefanter, (bokstavsspel) sedan ett kängru spel, forsatte sedan med mitt hemma gjorda spel (matte) och avslutade med Den försvunna diamanten med mina hemma gjorda tärningar (matte)....

Hmmm.... Tur att det var barnen som valde, kanske ser illa ut annars en lördagskväll....

Lite miljöskadad är man väl kanske....

 

Nää... Nu sussar barnen så då tänkte jag passa på att snacka lite med Gurra och vi ska nog prata lite Winnerbäck och Plura i kväll....


Ha det gott alla...

 

 

 

 

Av hammarns - 19 november 2012 20:51

Har varit en del tjat på sistone angående den 8:e, detta magiska datum då allt ska hända. Tyvärr måste jag tacka nej då jag jobbar och inte kunde byta bort den kvällen. Kör hårt grabbar...  

 

Dagarna flyter på och snart är det Jul, fem veckor exakt om jag inte är helt ute och cyklar...

Som det ser ut nu ska dom fem veckorna spenderas på fyra olika ställen olika dagar i veckan, hittils har det gått bra att hålla reda på allt men man vet aldrig.... Bli inte arg om jag kommer fel någon dag. På torsdag blir första dagen på det fjärde stället, ska visst täcka upp för Lilleman som ska stel operera sin tumme.... Hmmm, undra viken vinkel han ska välja....  

 

Annars pratas det hemskt mycket nu om alla uppsägningar på LOK och alla övertaliga på jobbet och flytten till andra sidan staden... Jag vet inte, men hur mycket man än spekulerar så är det omöjligt att veta eller ens tänka på ur det ska bli i framtiden. Det är så många olika faktorer i rullning så jag VET att ingen inom LOK vet något och hur ska då lilla Assistenten jag kunna räkna ut något.... Näää, vi lägger energin på annat så länge....

 

Har ni någonsin haft känslan av att se något som man inte borde se, var med om det idag och jag har fortfarande inte fått någon förklaring... Kräver en sådan...  

 

Det är ju inte så ofta det kommer några bokstäver från mig längre, Pal tjatar och jag säger nej eller kanske... Idag blev det ju några men jag har också suttit med min stora pasion, siffror... Ska ju sköta ekonomin åt NIF innebandy, än så länge ser det ljust ut....

 

En ny utmaning önskas så att jag har något att "träna" inför..... Förslag mottages gärna.....  Måste få ordning på slappheten....

Det har blivit endel vid gitarren på sistone och jag har nu bestämt mig för att försöka spela en stund några dagar i veckan så fingertopparna blir hårda... Gör så fruktansvärt ont annars...

 

Dagens låt spelas endel på guran.....

 

Ha det gott alla....

Av hammarns - 8 november 2012 20:35

Var och shoppade med Pal inför kommande Wordfood, vi gick där och plockade i våran matvagn med allt vi skulle ha..... När vi kommer till grädden slänger Pal ur sig "vilken grädde ska VI ha, matlagnings- eller vispgrädde".... Hmmm, den kommentaren kunde kanske misstolkas om man nu bara såg oss stå där som två vanliga killar (gubbar) framför mjölk kylen.... Vi gick dock vidare och plockade i vagnen då jag mötte en gammal avlägsen vän..... Vi sa hej och sedan började han prata om förkylning.... Hmmm, tittade han lite snett på oss också kanske.... 

Nää, detta funkar inte, Börjar känna mig som en gubbsjuk gubbe med bögfobi och det är nog inte riktigt jag. Finns många historier om detta ämne men detta är nog inte riktigt rätt forum för att berätta dessa.....

 

Dock är nu allt inhandlat och nu väntar bara tillagning och en gnutta tur så att allt smakar bra. Formen är fortfarande på nedåtgående fast jag håller på att tvåla till Pal med en dubbel igen, förlorade sist med en dubbel och det har aldrig hänt tidigare....

 

Gör min sista dag imorgon i den klass jag är nu, nästa vecka ska jag tillbaka till min "riktiga" klass. Fast, jag ska även jobba två dagar i veckan i den andra högstadieklassen oxå.... Tre klasser på tre månader + fritids.... Inte undra på att man inte hittar skor och kaffekopp

när man behöver dom.....

 

Dagens låt kommer är nog redan bort plockad från listan......

http://www.youtube.com/watch?v=Q7Ub1fSPUQM

 

Ha det gott alla....

 

Av hammarns - 6 november 2012 20:05

 

"När man är en Björn med mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på". A.A Milne


Detta talessätt kan väl stå för rätt mycket kan jag tycka, ex varför jag ska ge mig på dessa ord...


När vi nu är inne på ord så måste det ju sägas att ord är en stor del av min vardag, på dagarna ska det läras ut ord och på kvällarna spelas det endel wordfeud... Detta dock med varierat resultat både dagtid och kvällstid. Vi hoppar över dagtids orden och koncentrerar oss på kvällstids orden....


Måste väl erkänna att formen inte är riktigt där jag skulle vilja att den var och detta med tanke på vad som komma skall, WORDFOOD....

 

Detta som stötts och blötts en längre tid, planerats, gått om stöpet och nu äntligen i hamn... Vad händer om det blir som Nalle Puh säger....  Vi får hoppas att Pals och min plan håller... Precis som om vi skulle misslyckas med något :p.....


Pal undrade över mina förväntningar... Jaa, det första är ju att vinna på Scrabble, sedan får man hoppas på god mat och dricka samt mycket trevligt sällskap.


Det skulle ju till en låt oxå till denna kväll... Får väl göra som eleverna gjorde idag, välja ut tio och sdean ta bort tre för att tillsist rangordna dom som är kvar... Slutar nog med en Lundell låt men kanske man kan överraska med någon högoddsare....


Spelade ju andra fiolen i dag igen, man får väl vänta tills fredag innan man får vara med i första stämman igen....


Så var det ju det här med hösten, har insett att detta inte är min årstid. Mörkt och kallt och blött. Jag blir bara trött av denna årstid, ingen ork och ingen entusiasm.... Jag är en sommar människa som trivs utmärkt under vår och sommar. Solen, värmen, finns inte mycket som kan slå det....


Kanske man skulle ta och bjuda på en låt från listan....

http://www.youtube.com/watch?v=A6RAB12ygo8


Ha det gott alla.....


 

Av hammarns - 2 november 2012 21:36

Ser att Pal börjat skriva igen, det är bra, mycket bra. När det kommer till mig så blir det inte lika bra.... Orden fastnar i fingrarna eller så är det så enkelt att det finns inget att säga.... Tänkte försöka en sista gång....


Har haft lov denna vecka och inte ägnat jobbet en tanke, dock var jag tvungen att besöka jobbet i veckan för att skriva ut några papper. Träffade då två kollegor som sa att mitt arbete skulle förändras IGEN!!!!???? Ska visst vandra runt bland olika klasser, ska bli kul att se hur det fungerar... Detta är inte bekräftat av Big Boss men med tanke på informationen vid förra bytet så räknar jag inte med så mycket utan mest bara gör....


Fick en konstig inbjudan idag, "fixa barnvakt" stod det och ett datum. Försökte luska lite men fick inte ut mer än att jag behövdes och detta sas sedan jag tyvärr måste tacka nej pga jobb... Kul grej, ska försöka komma loss....

Kanske har det med familjen tumme att göra, den ene är ju opererad igen och den andre ska snart opereras igen...


Min kompis Mr G har kommit förbi några gånger, det är kul, måste försöka hålla i detta så att valkarna sätter sig i fingrarna igen. Har en tendens att göra ont annars vid sällsynta besök....


Har börjat ta tag i de saker jag saknat, jag läser böcker på loven (orkar inte när jag jobbar) och Mr G... Det som saknas nu är att plocka fram bilder ur mörkret, tankarna finns där men inte riktigt orken att planera allting... Ska försöka ta tag i det, kanske efter jul....


Ni ska få en låt att lyssna på, detta är en underbar version....

http://www.youtube.com/watch?v=WRDJ9caat3g&feature=related


Ha det gott alla......

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards