Alla inlägg under mars 2013

Av hammarns - 26 mars 2013 21:06

Blir inte många ord skrivna nu för tiden... Man kan ju undra varför, det finns ju saker att skriva om men det blir liksom inte av bara....

 

Ska försöka få till några ikväll....

 

Fick ju besked för några veckor sedan att jag skulle bli övertalig, fick sedan veta förra veckan att jag skulle bli kvar.... Kul tänkte jag, eller snarare skönt kanske.... 

 

Fick min placering idag, eller?????

 

Fick veta att jag skulle vara på ett ställe MEN det blir bara där om någon av två andra inte kommer att vara där, då får jag vara på ett annat ställe.....   Hängde ni med, det gjorde knappt jag.... Det enda klara med det hela är att man vet att man är ett tredje hands val....

 

Brukar ju spela andra fiolen men det här är på gränsen till klass skillnad....  

 

Snacka om att mitt liv just nu ligger i andras händer....

 

JaJaJa, den som lever får se.... Ska se till att slänga in min ledighets ansökan för vår Augusti tripp fort som attan och sedan får dom slåss bäst dom vill om mig.... Orkar inte spekulera om vart jag jobbar i höst, kan man hoppas om något nytt och fräscht kanske......

 

Säger bara PÅSK LOOOOOOV

 

Kan inte sluta lyssna på den här låten,,,,,

 




Glad Påsk på er alla......

 

 



Av hammarns - 12 mars 2013 20:06

"Elvis has left the building" eller ska man säga "The building has left Elvis"......

 

Fick veta idag att man är övertalig och att jag inte vet vart jag kommer att jobba i höst...

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det, en kollega kom fram och sa att det var en bra chans för omstart och det är ju riktigt sant.... Känns som att det kanske var min replik...

 

Med tanke på de förändringar som kommer att ske är jag inte heller säker på att jag skulle tycka det var lika roligt till hösten...

Det som stör mig mest av allt är att det är någon annan än jag själv som kommer att bestämma vart jag ska jobba, det kan jag tycka är lite integritets kränkande och gör mig riktigt förbannad... 

 

Jag får ju trotts allt ha kvar ett jobb att gå till någonstans i denna kommun, några fick beskedet "Tack och hej" och det tycker jag är väldigt tråkigt för deras del, mina tankar går till er...

 

Det är väl bara han där uppe (och någon nisse på kommunen) som vet vad som händer till hösten eller senare i år...

Har väl några löst hängande planer och lite tankar som jag får fundera vidare på....

 

Appropå planer börjar det lite smått att smidas för en del 2, bara små fragment men trotts allt en början... 

 

Ha det gott alla....

Av hammarns - 7 mars 2013 21:10

Länge sedan sist nu, ska försöka få till några rader....

Sportlov nu och det är ju skönt, blivit lite sportande och endel slappande, försökte mig på att vara lite social oxå i tisdags... Fotboll hos Pal, blev anklagad för att vara enögd och partisk... Vill bara säga att domaren blev polis anmäld, det säger väl det mesta...

 

Tittar inte mycket på TV men jag brukar se Pluras kök i efterhand, så gjorde jag igår oxå... Är ju kanske inte så mycket mat längre i det programmet men jag gillar det ändå....

Måns och Clara skulle gå runt till grannarna för att be om ursäkt för att dom hade spelat musik för högt på nätterna för att sedan avsluta programmet med att sjunga högt på natten...

Fick en rejäl flash back av detta...

Vi gjorde samma sak under en resa till Varberg, vi blev anklagade (oskyldigt enligt oss) för att ha spelat gitarr sent på natten. Vi bad naturligtvis så mycket om ursäkt och lovade att inte göra om det. Kvällen efter gick väldigt fort och helt plötsligt skrek någon att dom skulle ringa polisen... Lovar att vi blev tyst fort den natten... Kvällen efter det spenderades på en trottoar under en gatlampa långt från hotellet....

Nu vet jag att det kommer att skrivas "CHECK" på vissa håll men jag bjuder på den ikväll....

 

Pal pratar om en repris på Wordfood med random players, vet inte riktigt vad han menar men det fixar vi i vår....

 

Ugh pratar om pling och små svarta, måste komma ihåg att kolla mina bokningar...

 

Innebandy avslutning på söndag med föräldra match... Detta bäddar för en tidig säsongs start för Barca JR... Detta kräver lite planering, måste nog ta tag i det, blir nog ett samtal till min ständiga kollega snart...

 

Nästa vecka är det v11, listorna skulle visst bli klar då... Jajaja, det man inte vet mår man inte dåligt av

 

Lyssnar från och till på denna man just nu.....

 

Ha det gott alla....

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards