Alla inlägg under juni 2011

Av hammarns - 29 juni 2011 21:30

I dag köde jag med ledig dag, ingen hammare, ingen pensel, ingen kofot, bara barnen och jag. Jag frågade vad dom ville och det var naturligtvis bada.... Jag packade väskan och drog till Ankarmon, 20 grader i vattnet sa dom, nja, kallt tyckte jag men det blev väl ca 5 dopp och endel bus och lek i vattnet. Vi hamnade vi några medelålders damer ( ca 50-60 år gamla) och jag blev rätt förvånad över deras språk och vad dom pratade om. Det var "puppa" och "fixade mina bröst". En av dom var dessutom "kyrkis fröken", på kyrkis var även jag när barnen var små men inte kommer jag ihåg sådana diskussioner. Efter några timmar tyckte jag det var dax att åka hem, då kom barnens kompisar och det blev några timmar till, 5 tim sammanlagt. Gissa vem som är väl grillad nu....


Internet är tillbaka på Granbacks och ungarna är glada igen, varit utan i två veckor men det har fungerat ganska bra, körde ihop sig när jag skulle betala räkningarna. Gjorde dock ett studiebesök på jobbet och fixade detta. Får se när TV och bredband blir inkopplat, dom har sagt i mitten på juli men jag litar inte riktigt på det.


Kan ju bjussa på ett musiktips igen, det var ju ett tag sedan. Denna man är hatad av många men jag gillar honom starkt


Ha det gott/ Peter


Av hammarns - 28 juni 2011 21:59

Har ni någonsin stått på en 70cm bred plattform 6,5m upp utan att kunna hålla i er i någokring, jag gjorde det igår och jag var skiträdd. Dessutom skulle vi bygga högre så både pappa och jag stod däruppe.... Jag lovar att då var jag svettig.... Önskade bara att gå ner. Nu står den där och jag har blivit van vid höjden, springer upp och ner som en apa, eller NOT, har fortfarande respekt för höjder.... Idag skulle jag gå upp och tvätta väggen, när jag var högst upp och skulle just kliva på plattformen, då släpper vattenslangen. Gissa vem som fick en iskall dusch 6,5m upp... Just det, JAG.... Ren tur att man inte släppte allt och ramla ner... Nu har jag spenderat två dagar på ställningen och jag har ont i hela kroppen, varenda muskel tror jag....Imorgon tar jag ledigt och åker på stranden med barnen.....Imorgon kanske det finns Internet igen på Granbacks, om det inte strålar för mycket.... Har en tendens att göra det för mig....Ha det gott/ Peter

Av hammarns - 26 juni 2011 20:22

Vilken helg, allt har varit toppen utom vädret. Men vad är väl vädret, när allt annat har varit så bra. Känns som att barnen har levt ett litet Bullerby liv där dom har sprungit mellan gårdarna, vet att Amos varit in på herrgården och pinkat. Igår kväll var alla barnen där och spelade kubb, rätt tryggt och lämna dom där med tanke på att det säkerligen stacks bra mycket mindre där än hos oss och stacks det så var väl det starkaste dricka med kolsyra.B-) Vi vuxna hade också väldigt trevligt, lite bus blev det också.... Känns som att detta borde göras till en tradition.... Eller vad säger ni, Robin och Elin.... När vi kom hem så blev det kalas för Englan, 12år. Därefter samlade jag ihop fyra barn och gick på bio. Älskar sådana filmer, nu var inte denna en av de bästa men 3d är 3d. Rätt häftiga scener, en hel del skratt och så lite sorgligt. Lite tårar kom det också under ett toa besök, det blev ju några sådana under filmens gång:'( Nu får jag titta framåt, imorgon ska jag fixa en utställning och sedan lägga på ett kol med kåken. Slut på rast och vila. Ps. Ni som läst det jag skrivit under helgen bör tänka på att det varit sent och att man kanske varit lite trött på ögat. Ds.;-) Ha det gott/ Peter

Av hammarns - 25 juni 2011 23:33

Dom inbitna byborna har haft lite roligt åt mig idag när jag råkat skriva Kramfors istället för Nianfors. Allt har dock sin förklaring i att min nya mobil har något slags T9 fast man skriver bokstav för bokstav. Annars vart färdats natten lång, jag somnade halv sju på morgonen och vaknade en timme senare. Detta pga alla väcka nytt, fy fan rent ut sagt. Lätt sliten idag, allt har gått bra och barnen har varit kanon duktiga fast det blev jätte sent igår. Dagens grillning blev på stranden och barn lekte med både eld och vatten samt vid ån. Sånt får man bara göra sådana helger som denna. Stort tack Robin, Elin, Perra och alla barn för en hel lyckad helg.... Ha de gott/ Peter

Av hammarns - 25 juni 2011 01:01

Firandet började på Hagmyren med regnet som slutade när vi kom och började när vi åkte. Pal var där och polacken med familj, Blondie och hästägarn var också där, hästägarn gick dock hem med tunga steg. Kvällen fortsatte i Kramfors med grillning och underbart sällskap. Ungarna springer som dom vill på byn och vi vuxna har det gemytligt. Tack Robin och Elin för sovplatser och en härlig kväll med fortsättning i morgon. Ha en fortsatt trevlig midsommar helg/ Peter

Av hammarns - 23 juni 2011 21:02

Vilket gäng, vilka killar och tjejer... Jag har ju mest hand om killarna och det är dom yngsta, idag bara -05:or. Det märks för ibland är det svårt att stå still och lyssna men vad gör väl det, dom har kul och det är viktigast... Nu har vi kört några träningar och man börjar se ett lag framför sig. Idag såg man en ny Isaksson, han greppade direkt bollen. Terry Butcher, släng dig i väggen, killen är 6år och glidtacklar hur läckert som helst. Sist men inte minst har vi killen som gör mål på varje träning... Publiken idag var ca 15st, dvs mer än dom som tränade. Regnet upphörde när vi gick ut på Berget IP och körde. Solen lyser alltid på Barca JR...B-) Glad midsommar/ Peter

Av hammarns - 21 juni 2011 20:18

Dagens väder: mulet, soligt, blåsigt, varmt och kallt. Dagens spel: kludd och Svarte Petter. Dagens utflykt: först gick vi till ett utkiksställe med fika och lekte hamburgerrestaurang. Vi gick även in i den djupa skogen och tittade efter hemliga saker, vi hittade djur bajs och en stor sten med en spricka i som liknade den i Ronja Rövardotter. Vi han också med en tur i båten, gissa vem som blev blötast och vem som satt fram och garvade. Tips, en i familjen jobbade. Dagens kvällsfika: jordgubbs milkshake. Ganska bra beskrivning av dagen. Ha de gott/ Peter

Av hammarns - 20 juni 2011 20:40

Dagens väder: sol, regn, mulet, kallt och varmt. Dagens småkryp: mygg och sveåt. Dagens rätt: färsk potatis och sill. Dagens nytta: tömde båten på vatten. Dagens bad: kvällsdopp där alla stod över, svin kallt. Dagens lek: en lek som Amos hittat på där man ska ta spelarrna från hockeyspelet och försöka få dom av planen samt crocket. Detta var nog dagen i stora drag. Ha de gott/ Peter

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards