Alla inlägg under augusti 2012

Av hammarns - 10 augusti 2012 22:15

Länge sedan nu, så länge sedan att det till och med krävs ord. Kloka, luriga och vanliga ord. Vet inte om det finns kvar några ord i denna gamla skalle men tänkte försöka sammanfatta sommaren, så här i slutet på ledigheten....
Vädret har ju varit ett hett samtalsämne under sommaren, kanske hetare än själva sommaren själv. Personligen har jag inte så mycket att klaga på, har haft ganska tur med att ha haft sol där jag varit.
Jag pratade med barnen i början av sommaren om vad vi skulle göra, vi har nog gjort det mesta utom att cykla dressin och det hoppas jag att vi hinner göra någon helg framöver. Jag tjatade mycket om att jag aldrig läste längre, den här sommaren har jag läst ut sex böcker, inne på min sjunde, känns rätt skönt faktiskt. En semestertripp blev det oxå, västkusten, faktiskt. Tyvärr inte Legoland som jag var sugen på men det finns ju kvar. Västkusten var bra, vi bodde i ett tält som enligt barnen nog skulle ha fungerat som garage åt tre bilar. Krabbor fanns det i mängder och dom bjöd på fiske, race och sömnlösa nätter. Rätt häftigt och se hur Sverige kan se så olika ut beroende på vilken sida man är av landet. Några veckor i stugan har det blivit, inte mycket gjort men idag tog jag tag i en del små saker. Fin främmande fick man ju oxå idag, alltid lika trevligt. Barca Jr har ju haft sommar uppehåll, avslutning var jättekul med cup i Iggesund. Jag var helt slut efter den dagen och det tror jag att dom flesta ungarna var oxå. en vinst, två oavgjorda och tre förluster måste ses som väl godkänt. Ska klura på någon rolig avslutning till hösten oxå. Vi har dock kört igång igen och det är alltid kul att se dom små liven springa och jag bollen. Vet inte om detta blev så mycket sammanfattning, men som jag sa tidigare, orden ligger inte rätt längre. Hade en fundering på att lägga ner detta och prova något annat, den som lever får se. Nu är ju sommaren snart slut och det är trist tycker jag, måste erkänna att jag är måttligt sugen på att börja jobba på måndag. Men låter man det gå några veckor så kommer man väl in i det igen. Den här vintern lovar jag att jag ska åka bräda minst två gånger, OM nu röntgenbilderna på måndag tillåter detta. Ha det gott alla och hoppas ni haft en bra sommar, det har jag.....

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards