Alla inlägg under december 2012

Av hammarns - 18 december 2012 19:35

Så är det bara tre dagar kvar till detta magiska datum 20121221, detta datum då jordens undergång ska ske enligt vissa som tolkat maya kalendern och några profetior... Jag har väl inte forskat så mycket i detta ämne kan jag påstå men lite har jag läst och det jag har kommit fram till är att maya kalenderns långa tideräkning tar slut och då ska något hända. Det har skrivits om att jorden ska genomgå en positiv andlig eller fysisk förvandling, har också läst om att människan kommer att uppnå en ny nivå. Vet inte riktigt vad jag ska tänka om detta men om man läser lite och tror lite så inser man att mycket går att återspegla i maya kalendern. När nu den 13:e tidsperioden i den långa tideräkningen tar slut så återstår det att se vad som händer....

Om vi nu överlever detta så händer det andra saker också den 21/12-12, Den galaktiska konjunktionen avser det astronomiska fenomenet att solen står på linje med vintergatans centrum sett från Jorden, vilket inträffar bara vart 26.000:e år. Rätt häftigt va!!!!!

Annars är det ju vintersolståndet och det gör ju att det börjar bli ljusare....

Jullovet börjar också då, det ser vi fram emot...

 

Hmmm, vad hände här, kanske nya vetenskaps magasinet.... HeHeHe

 

Nää, över till lite daglig information....

 

Detta har väl inte domedags straff på sig men lite busigt var det när jag hjälpte polischefen att köra mot rött i morse.... HiHiHi

 

Fått ett nytt smeknamn, Dr Watson... Undrar om mitt nästa uppdrag blir: "De försvunna taperullarnas mysterium".... eller " Toalett mysteriumet"....

Alltid kul att kunna hjälpa till Mr Sherlock....

 

Julen nalkas med stormsteg och allt vad det innebär, det som dock saknas är julklapps högen, måste göra något åt denna näst intill obefintliga hög. Start i morgon....

 

Kvällens låt är underbar men gå in på TV4 play och lyssna på duetten med Miss LI, det måste vara en version utöver det vanliga.....



Ha det gott alla....


 

Av hammarns - 5 december 2012 20:25

Ibland händer lite roliga saker, var med om en sådan idag på fritids. Till saken hör att ett av mina barn är lite rörligare än de andra....

 

När jag kom på fritids idag för att hämta mina barn frågade jag en fröken( har jobbat med henne i två omgångar tidigare) vart min son var. Sedan följde denna konversation:

-Den ungen vet man ju aldrig vart han är...

-Idag har jag fått skällt på han två gånger...

Vadå? Svarade jag

Varpå hon får ett utbrott och säger:

Säg inte så där, så fort jag säger åt honnom så säger han VADÅ!!!! Nu säger du likadant, Jag blir tokig.... Ni två är ju likadan....

Nu vet man ju vem han brås på och jag har inte bestämt mig om det är bra eller mindre bra med tanke på att min första utskällning av en fritidsfröken kom i vuxen ålder....

 

Det ska sägas att samtalet fördes med glimten i ögat....

 

Tänkte bjuda på en liten julvers oxå som jag fått Lilleman. Har inte bestämt mig för om det är en fräckis eller bara en vacker beskrivning av julen....

 

Jungfru Maria fuktig å våt

Skrek till Josef: Nu är jag kåt!!!

De sprang in i ladan å hade kul

Det är anledningen till att vi firar Jul...

 

Här kommer en klassisk låt....

 

Tips på en utmaning önskas fortfarande...

 

Ha det gott alla....

Av hammarns - 3 december 2012 21:43

Lovade stort att jag skulle skriva om förra veckans tripp till den förlorade staden

Bollnäs(är det en stad????).... Vart inte mycket, typ nada.... Orken tröt....  


Det som kan vara värt att nämna är att det blev två medaljer i friidrott samt brons i fotboll. Dock ingen medalj där jag var inblandad. 

Har dock fått varit med om en människas storhetstid under några år vars storhet fick vara med om ett högt fall under denna tripp... Vet inte om han hämtat sig riktigt än, såg lite sliten ut idag oxå... Är det månne nätternas grubblerier om vad som hände, eller inte hände som satt sina spår....

 

Började skriva om lite annat oxå men jag raderade det, insåg att det inte var rätt forum så jag bjuder på en låt istället.....

 

Denna låt har jag många minnen från när jag bodde i Norge

 

Ha det gott alla

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards