Alla inlägg under augusti 2011

Av hammarns - 25 augusti 2011 20:44

I dag körde vi träning igen, 20st var vi och regnet höll sig på avstånd. Alltid lika kul att se dom spela och att det har hänt saker under sommaren. det springs fortfarande i klunga runt bollen även om det är bättre spridning nu och det tas fortfarnde boll av varandra men det minskar också hela tiden.... En del har rätt bra skott när dom träffar rätt och passningar börjar sitta bättre och bättre, man ska ju komma ihåg att merparten är 6-7 åringar samt några som är något år äldre. Dessa lirare har framtiden framför sig....


Min Pal har visst börjat smygblogga på ett helt annat ställe visade det sig. Han bloggar nu mera om en idrott som han brinner för, det han skrivit nu sist tyckte jag var helt rätt men det tvistar dom visst om inom klubben. Verkar konstigt tycker jag....


Annars här hemma börjar det återgå till det normala, upp varenda jä#la morgon och ju äldre jag blir dessto tyngre blir det att komma igång med arbetet efter sommaren. Jag kommer aldrig att fatta vitsen med ett arbete, utom lönen då förstås......


På jobbet lovade jag mig själv att ligga lågt i år och än så har det gått någolunda bra, har dock bitit mig i tungan några gånger....


Jag försöker introducera denna artist i min umgängeskrets men det går inte så bra, har hört endel bortförklaringar och annat som kopia,  men jag hörde dom live två gånger i sommar och jag tycker att dom låter bra. Sedan kan det väl finnas likheter med Winnerbäck men samtidigt ska man komma ihåg att när Winnerbäck slog igenom så kallade många honom en kopia av Lundell


Ha det gott.....

Av hammarns - 21 augusti 2011 21:07

Så var det dags, sommarlovet är slut och skolan börjar imorgon. För vår del är det slut på dagistiderna och ingen är gladare än oss. I morgon börjar Amos lekis, Saga ettan och Engla sexan. Ska dit och se till att dom kommer till rätta, tyvärr sviker jag mina arbetskamrater men det får dom tåla.


Jag har nu jobbat en vecka och det har varit sådär, jag började med att cykla tre dagar för att bygga ben muskler, första dagen trodde jag att jag skulle börja grina innan jag kom uppför kyrkbacken i Njutånger, efter tre dagar så gick det mycket bättre. Behövde ta bilen på torsdagen och sov över på fredagen... Har det nu blivit några muskler, nja, ont har jag haft och just nu är höger knä låst.... Den som säger att cykling är skonsamt för knäna vet nog inte vad han pratar om....


Jag har ju haft lite problem med telefonen och dess språk, nu är språket fixat. Tyvärr blev jag av med alla telefonnummer. Jag la ut på facebook att dom som ville ha kontakt kunde skicka sitt nummer.  EN person skickade... Tack Thomas, en sann vän....


Vet inte om det kan vara så att alla har tappat mitt nummer oxå, det kan ju vara så, ni ska få en chans till 070-7146673....


Nu har jag inte tid mer för nu ska jag beställa taxfree....


Ha det gott....

Av hammarns - 14 augusti 2011 21:27

I morgon börjar det, kul att se alla men tyvärr kommer barnen nästa vecka. denna vecka brukar bestå av stress att få ihop scheman och en massa möten. Inte min starka sida och jag har dessutom bestämt mig för att hålla en låg profil i år. Efter två år har jag insett att jag nog inte kommer att förändra så mycket och jag känner att jag kan göra annat än "dunka huvudet i väggen".


Som jag skrev igår så tänker jag cykla på min nya pärla, har inte bestämt mig om jag ska tycka om det beslutet eller ej. Jag hoppas dock att jag känner mig nöjd efteråt.


Har precis kommit på en bra sak med hösten, äntligen börjar dom visa bra fotbollsmatcher på TV. Då snackar jag inte om Premier league som vissa andra i min umgängeskrets, här snackar vi spansk fotboll. Dom bästa lagen och dom bästa spelarna, odisskutabelt.....

Ikväll är det första el classico, underbart....

3-0 till Barca....


Idag blev mina gjutningar klar, nyckelpigan blev ok och vattenbadet blev bra. Vi fick dock slita som djur för att kunna få ut den den del som satt i mitten. Ca 1 timme med borr, kniv, skruvmejsel och många svärord senare så blev den klar. Rätt nöjd faktiskt, dock ej med min konstruktion....


Ha det gott alla......


Av hammarns - 13 augusti 2011 21:02

Idag har det blivit lite gjort, jag har behandlat bänkskivan med såpa, spikat knutbrädor och målat lite. Imorgon ska jag sätta lister och sedan hoppas jag att diskbänken är klar. Det har oxå badats, jag en gång och barnen två gånger. Jag hoppas att det inte var sista gången för i år. Det vet jag, för om exakt två veckor och några timmar sitter vi i en bil på väg till Arlanda..... Ha, Ha,Ha.... Underbart..... Jag hoppas dock på ett dopp i morgon oxå, har ev lovat barnen en båttur imorgon och att dom ska få bada från båten.... Ser väl om dom ångrar sig..... Först måste vi ju ta upp näten som vi lagt, förväntar mig två fina åringar..... Har oxå varit i skogen och letat blåbär, det var klent.... Blir dock blåbärsgröt i morgon oxå. Jag börjar få lite ångest för att börja jobba igen, kan inte direkt erkänna att jag är sugen.... Första veckan tänker jag dock cykla på min nyinköpta pärla. Måste ju bygga benmuskler tills nästa läkarbesök, måste erkänna att jag fuskat lite. Jag hoppas dock att min låsning i höger knä släpper tills på måndag.... Ha det gott;-)

Av hammarns - 12 augusti 2011 21:28

Det känns som så i luften, graderna har sjunkit mycket på en vecka. När vi var i stugan för en vecka sedan var det varmt i luften och i havet(utlandskänsla), nu är det bara varmt i havet. Barnen har dock badar två gånger i dag, en i en sjö och en i havet. Själv valde jag att titta på, annars har jag badat väldigt mycket i år för att vara jag... Får se, kanske ett dopp i morgon också.... Efter ett litet sommar uppehåll så drog Barca JR igång igår, solen lyste och vi var tillbaka på Skarplycka IP. Barnen tyckte det var kul och det tycker jag också. Tyvärr är det ju oxå ett tecken på att hösten närmar sig. Ett annat tecken är att jag börjar jobba på måndag, 8 veckor går fort.... Har hunnit med mycket men endel saker har blivit åsidosatt. En är blåbärsplockning, var dock ut och plockade lite i kväll till den nästan obligatoriska blåbärsgröten här i stugan, hittade ett stråk då, så jag tar nog plockaren i morgon och river med det som går. Det har inte blivit så mycket gjort i stugan i sommar, ska dock försöka göra klart runt diskbänken. Kaklade sist och nu ska det dit lite lister, har slipat bänkskivan som jag gjöt förra sommaren( bättre sent än aldrig) och nu ska den behandlas. Om tiden finns så ska jag prova gjuta ett litet vatten bad oxå. Betong kan vara rätt roligt att hålla på med. Ha det gott/ Peter

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards