Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Prioritera vs välja

Av hammarns - 21 maj 2013 20:15

Prioritera: ge förtur åt, behandla med förtur.....

Välja: genomföra ett val; bestämma sig för ett alternativ.....

 

Betydelserna i dessa ord är för mig rätt lika, om jag prioriterar någonting före något annat så väljer jag ju att missa det  andra.....

 

Dessa ord bygger ju upp det mesta av livet då den tid man lever på jorden består av en mängd val och prioriteringar. Vissa gånger gör man rätt val och andra gånger fel val. Ska man då använda orden fel val, jag brukar tänka bra och dåliga erfarenheter....  

 

Vet att jag varit inne på detta tidigare men eftersom jag fortfarande lever så ställs jag ju fortfarande inför en massa val och prioriteringar.

 

Ett val jag gjort är att träna Barca JR med min ständige vapendragare Mr Svärd. Talades vid häromdagen och han tyckte vi skulle skaffa en Web-master.... HaHaHa....

Tänk vad rätt han hade, skulle försöka få till en mailgrupp, hade nog varit rätt hårlös nu om inte AC kommit till undsättning.

Det slutar inte där, när jag så skulle skicka ut mailen hade jag gjort filen i publisher vilket inte alla kan öppna, då kom Pal till undsättning... Tack till er två....

 

Appropå det så är tjänsten som Web-master ledig, give me a note här om ni är intresserad....

 

Appropå mail hoppas jag alla berörda har fått det så att vi får ihop ett lag tills på lördag då vi drar till Delsbo för tre matcher...  

 

Har ju varit lite turbulent senaste tiden på jobbet med placeringar och annat men jag hoppas och tror att det löser sig bra för alla inblandade. Sedan kan man ju hoppas att det löser sig för mig själv oxå, vågar man tro på några besked i morgon... Oddsen är nog rätt höga på det, blir nog att ta en tripp till Big Boss imorgon så får vi se hur hon väljer och prioriterar....

 

Träffade ju på endel stora äckliga djur i helgen, idag träffade jag på ett väldigt litet men ack så äckligt djur, plockade bort en fästing på hunden... 

Faktiskt första gången i mitt liv och JA, jag fick bort huvudet....

 

Ikväll lyssnar jag på

 




Ha det gott alla.....

 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hammarns - 21 februari 2014 10:40

Blev visst uppmanad/utmanad av Mr Utmaning att skriva några ord, det var länge sedan sist...   Det har ju blivit några utmaningar under åren och många har man förlorat men några segrar har men väl plockat några oxå av denne Mr Utmanare. Såg visst...

Av hammarns - 24 november 2013 13:38

Jag har alltid tyckt om att fotografera och framkallade en heldel bilder själv för några år sedan. Tyvärr finns det inte så mycket tid över för det nu för tiden men tanken har varit att jag ska börja igen när tid och lust infinner sig. Efter denna...

Av hammarns - 28 juli 2013 21:29

  En del bad har det blivit, 19 grader i havet och höga vågor är ej fel....       Lite busigheter tillhör väl sommaren...         Lite lugn och ro blev det oxå, satt på bryggan och lyssnade när Sigge hade lite soundcheck....     ...

Av hammarns - 24 juni 2013 21:54

Midsommar ja, vet ni varför vi firar den??? Det har med sommar solståndet att göra, midsommarafton ligger alltid helgen efter sommar solståndet, i år den 21:a juni, vilket alltså var på midsommarafton...   Midsommaren i år igen spenderades i Ni...

Av hammarns - 26 maj 2013 20:04

Fotboll, Fotboll och åter Fotboll.... Låter kanske som en tråkig helg, men fotboll kan vara så mycket mer än fotboll och fotboll finns ju på många olika nivåer och sätt att utöva... Man kan titta, träna eller spela själv...   Fotboll sysselsätter...

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards