Alla inlägg under juli 2012

Av hammarns - 17 juli 2012 12:32

Ny plockade blåbär som kokas till gröt och serveras med sirap och mjölk samt kaffe och äggmacka, kan en frukost bli bättre.... Livskvalitet....Nu ett dopp i havet... 17 grader i havet, tur att solen värmer....Ha de gott....

Av hammarns - 16 juli 2012 22:07

Åkte till stugan i dag igen, får se hur länge det blir denna gång.

När vi kom hit började barnen leka direkt och fortsatte så i drygt fyra timmar. Dom ropade knappt på mig och när det hände sist vet jag inte...

Hur använde jag då min tid?
Jo, den spenderades i hängmattan med en bra bok, rätt härligt faktiskt. Avbrott för matlagning blev det ju men det bjuder jag på.
Jag har ju börjat läsa böcker igen, det är jag glad för. Har saknat dom...

Kvällen avslutades med en båttur på havet och sedan jordgubbar, socker och gräddmjölk till kvällsfika....

Det är för mig livskvalitet.

Hade förmånen att få vara på "Rock vid havet" i lördags. Detta är en väldigt trevlig tillställning på en väldigt trevlig plats. Måste lova mig själv att ta mig dit nästa år och att då kunna ta mig en öl eller tre...
Sedan blev ju tillfället inte sämre av att Oskar G med band spelade, tycker dom är riktigt bra. Han gjorde en rätt skön duett med sin kör tjej...

Ha det gott alla....

Av hammarns - 9 juli 2012 21:45

Jag har lyssnat mycket på musik i mitt liv och varit rätt insnöad en längre tid, mest lyssnat på sådant jag lyssnat mycket på tidigare, typ Lundell, Lasse W, Håkan H mm... Fråga Polacken, han har inte mycket över för min musik smak...


Mycket svenskt och lite utländskt, har dock försökt att lyssna på annan musik men det fastnar liksom inte. Musik som spelas på Rix FM och dyligt går in genom ena örat och ut genom andra örat, barnen sjunger med och det kan väl jag oxå göra men jag har ingen aning om vem som sjunger och vad låten heter. 


Barnen lyssnar ju på dagens musik och jag förstår inte riktigt vad dom ser i den, fast dom förstår väl inte vad jag ser i "min" musik heller...


Äldstingen lyssnar på mycket musik och mycket tycker jag inte är så bra, det har dock blivit bättre på sista tiden men inte bra och så helt plötsligt så händer det... Hon spelade en låt idag som jag tyckte var bra och nu har jag lyssnat en del och inser att den här tjejen kan jag nog leva med ett tag... Riktigt bra...



Problemet är väl att hon redan är känd för er sen tidigare men för mig är det en ny bekantskap som jag ska försöka lyssna på...


By the way, Mr Newcastle kom på besök ikväll. Alltid lika trevligt...


Här kommer ett smakprov på min ny bekantskap...


Ha det gott alla...

Av hammarns - 4 juli 2012 21:25

Har ni någonsin haft den där känslan av att vara utomlands fast ni inte är det.... Jag har haft den några dagar nu, man tar dagen som den kommer och gör vad man känner för... Idag tog jag och småttingarna en tur till Hölick för minigolf och glass, jag förlorade för övrigt mot Amos. När vi sedan satt på piren, vid fiskelägret, i solskenet så bestämmer vi oss för att äta sen middag och istället gå och bada. Ni som varit här vet att det är en underbar strand och att stå där i vattenbrynet och kasta en mjuk boll som hunden simmar och hämtar och barnen leker för sig själva i vattnet, det är livet...Annars innehåller dagarna mycket spel, köpte Uno, en stor favorit. Det körs endel paddelboll, fotboll andra sällskapsspel. Endel båtturer på havet har det också blivit...Jag blir så glad när barnen säger: Pappa, kan vi inte bo här hela sommaren....Önskar själv att det kunde gå....Jag skulle nog vilja kalla mitt liv att "lalla runt på Carl-Johan" just nu och det känns väldigt bra...Har faktiskt gjort lite nytta också, klippte gräsmattan idag.... Imorgon fortsätter " lallandet" och på fredag åter till verkligheten....Ha det gott alla....

Av hammarns - 1 juli 2012 14:06

Äntligen semester, idag packades bilen full med mig, fyra ungar, en hund och en hamster... Skapligt fullt i bilen vill jag säga... Vi ska dock inte nämna bagageutrymmet... Blir här några dagar nu....Nu ligger man på stranden och njuter, dock försvann solen men vem bryr sig.... Ska nog tvinga i mig för ett dopp lite senare...Senare blir det en tur till havet och kolla dess temp, har inga större förhoppningar om att kunna bada men hoppet är det sista som överger en...Igår fick man se Hälsinglands kultur skillnader, först Delsbos dansanta folkmusiks festival(förstämma) och sedan vidare till rockabilly Gnarp och alla dess raggare. Kändes faktiskt som att det skulle kunna vara två olika världsdelar... Dock är de bara ca 8 mil däremellan... Rätt häftigt faktiskt... Han med ett besök på mitten också och fick se ett slagsmål och ett gäng stekare... Nu ett dopp...Ha det gott alla....

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards