Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Ålder före skönhet....

Av hammarns - 9 maj 2013 21:15

AJ, AJ, AJ.....


Tänkte försöka mig på ett träningspass, backträning tänkte jag mig.

 Så efter dagens träning med Barca JR så knöts löpar skorna, använd en gång de senaste 21/2 åren. Begav mig till slingan och den längsta backen, sprang upp för backen två gånger, sedan knäppte det till i knäet och så var det roliga slut....

Sprang två gånger till på ren ilska och sedan haltade jag hem....  

Kanske läge att ringa doktorn igen...  

Nää, visst ja... Dom tänkte ju inte göra något åt det...

Med tanke på detta får jag nog försöka gå på skönhet då åldern har tagit ut sin rätt på kroppen....

 

Appropå Barca JR så körde vi våran första ute träning i år, det märks att barnen har hållt på ett tag nu för dom är duktiga med bollen, om några veckor är det dags för matcher. Det ska bli riktigt kul....

 

 

I Sverige förklarade riksrådet 1664 att vid adelns enskilda sammankomster skulle fästas avseende på "l: o herreståndet: grevar och friherrar, 2: o förnämliga förfäders meriter och gammal släkt, 3: o förnäma tjänster och 4: o en hög och hedersam ålder"  

 

Ordet "rangordna"  har i vissa sammanhang en negativ klang och man ska kanske inte rangordna människor men ibland är det svårt att inte göra det.... Fick än engång veta min rang.... Jag satsar på "hög och hedersam ålder"......

 

Lundell får stå för tonerna idag....



Ha det gott alla....

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hammarns - 21 februari 2014 10:40

Blev visst uppmanad/utmanad av Mr Utmaning att skriva några ord, det var länge sedan sist...   Det har ju blivit några utmaningar under åren och många har man förlorat men några segrar har men väl plockat några oxå av denne Mr Utmanare. Såg visst...

Av hammarns - 24 november 2013 13:38

Jag har alltid tyckt om att fotografera och framkallade en heldel bilder själv för några år sedan. Tyvärr finns det inte så mycket tid över för det nu för tiden men tanken har varit att jag ska börja igen när tid och lust infinner sig. Efter denna...

Av hammarns - 28 juli 2013 21:29

  En del bad har det blivit, 19 grader i havet och höga vågor är ej fel....       Lite busigheter tillhör väl sommaren...         Lite lugn och ro blev det oxå, satt på bryggan och lyssnade när Sigge hade lite soundcheck....     ...

Av hammarns - 24 juni 2013 21:54

Midsommar ja, vet ni varför vi firar den??? Det har med sommar solståndet att göra, midsommarafton ligger alltid helgen efter sommar solståndet, i år den 21:a juni, vilket alltså var på midsommarafton...   Midsommaren i år igen spenderades i Ni...

Av hammarns - 26 maj 2013 20:04

Fotboll, Fotboll och åter Fotboll.... Låter kanske som en tråkig helg, men fotboll kan vara så mycket mer än fotboll och fotboll finns ju på många olika nivåer och sätt att utöva... Man kan titta, träna eller spela själv...   Fotboll sysselsätter...

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards