Alla inlägg under september 2011

Av hammarns - 30 september 2011 22:09

Börjar att lessna på Big Boss nu, vet inte riktigt vad jag ska säga eller göra på jobbet. Fick min andra utskåpning på två veckor och det gäller en sak som jag har valt att stå helt utanför. Jag har inte sagt något om någonting och ändå blir man inkallad i något rum och får höra en massa saker.... Klart man börjar bli less. Det ska sägas att jag inte är ensam utan vi är några stycken, problemet är också att varje diskussion urartar till en paj kastning och jag orkar inte kasta pajer.

Det komiska är att jag varit på en tre dagars utbildning i hur man ska hålla dialogen levande och hur man ska kunna föra en dialog. Kan ju säga att Big Boss nog gjorde alla generalfel man kan göra och detta ledde till att vi fick taggarna utåt och sedan var den dialogen total havererad..... Ha,Ha,Ha så mycket för dom tre dagarna.......


Till något roligare, var på Disco ikväll. Jag var "vakt" på lågstadiets tid. Rätt kul och se dom små liven och rätt skrämmande att veta hur stor alla barn har blivit. Det blev kramlek och pusslek, danslek och danstävling. Naturligtvis var ett av mina barn med på samtliga lekar, gissa vem???????? Svar kommer senare........


Just nu tänker jag lyssna på Coldplay och njuta......


Ha det gott.....


ps. Rätt svar var Amos, som hade både pussas och kramas.....


Av hammarns - 17 september 2011 21:05

Vi börjar med det som är roligt. Vi hade avslutning med Barca JR idag, vilket är tråkigt men vilket glatt gäng. Vi spelade match hela tiden och många mål blev det. En heldel räddningar oxå. Barnen har blivit jätteduktiga så det ser ljust ut till våren. Sedan vädret, jag har alltid sagt att solen lyser på Barca JR och beviset kom idag, efter en veckas regn blev det sol och värme igen.... Underbart.... Vi avslutade med fika och diplom utdelning....Nu till det sorgliga, efter avslutningen så åkte vi till stugan för att göra vinter.... Detta är den absolut sorgligaste helgen på året.... Suck..... Nu är det sex månaders mörker som gäller.... Suck igen..... Nå, det är väl bara att ta tag i mörkret och försöka se ljuset i tunneln.....Ha det gott/ Peter

Av hammarns - 11 september 2011 21:20

Tänkte vara duktig idag och hämta ett lass ved innan vi skulle till marknaden. Jag ringde och fick ok från han jag skulle hämta veden ifrån. Jag hängde på vagnen och åkte. När jag kom fram insåg jag att vagnen nog var lite låg med kapellet, men jag trodde och hoppades att det gick att ta av. Mycket riktigt så fungerade det, det blev ett plockepin men det löser sig nog när det är dags att plocka ihop den igen. När vi så hade fått vagnen klar så gick han till traktorn och tog första säcken, vi bestämde att ta två när jag kollat max vikten på vagnen (900kg). Han lastade första fram på vagnen och jag trodde att bilen skulle skrapa i backen, den sjönk som en sten. Sedan hämtade han den andra säcken och ställde den bak, bilen steg lite men vagnen sjönk markant.... Ja,Ja vi fyllde lite luft och sedan bad han mig köra försiktig, det var ca 750kg ved på.... Jag rullade iväg och tittade lite oroligt på däcken hela vägen. Efter ca halva vägen inser jag att det finns inte en chans att jag kan ta av släpet från bilen med all denna last. Så när jag kom hem fick jag bära in det i garaget förhand, detta innebär att jag burit ca 600kg ved på min vänstra arm och att jag har jä#ligt ont just nu och det kommer att bli värre i morgon då resterande 150kg ska bäras in och de två säckar som ska hämtas på tisdag och bäras in..... Aj, Aj, Aj.....


Två timmar senare så hade jag burit in så pass att jag kunde hänga av vagnen och La Familia + svägerska dä. kunde dra till stan och marknaden....


Marknaden, inser nu att barnen blivit så stor att dom vill åka stora snurrkaruseller och det finns inte i min värld att jag åker sådana, så nu får mamma Linda ta ansvaret för roandet och får stå och se på. Ganska skönt måste jag erkänna....


Ha det bra/ Peter

Av hammarns - 10 september 2011 22:30

Nu ha man gjort en hel veckas jobb, länge sedan sist. Kroppen och huvudet är helt slut på kvällarna. Vet inte om det beror på en extra elev eller om ljudnivån är extremt hög ändå. Ibland känns det som man jobbar i ett totalt organiserat kaos. Man vet inte riktigt vad som händer, man tror en sak men det visar sig att det är något helt annat som sker. Vi har äntligen börjat rotera bland eleverna, jag har tjatat i två år, börjar redan fundera om det är rätt. Känns som att man kommer att krascha innan jul. Man kan lämna ett relativt lugn för att efter rasten återkomma till ett totalt kaos..... Ja,Ja bara att bita i....


Har ju gjort ett återbesök till Turkiet, 14 år sedan sist.... Lång tid sedan man bodde och jobbade där sist. Mycket har hänt på den tiden, turkiskan har blivit mycket sämre,  man dricker mycket mindre sprit, man jobbar mindre och sover mer. Skulle tänka mig att det man drack på en vecka då dricker man på ett kvartal nu.... Vet inte om det beror på åldern eller.... Jag väljer att kalla det erfarenhet....


Semestern var bra, underbart väder, varmt i havet och trevligt resesällskap. Tack Fam Svärd..... Alltid lika trevligt att umgås med er....

En dykresa blev det också med äldsta flickan som fick göra sina två första dyk med tuber, 12m var vi nere på. För er som aldrig har dykt, ni måste prova det. Det är en helt underbar känsla när man svävar fritt i vattnet, jag vill jämföra känslan med att vara tyngdlös i rymden. Jag har nu inte provat detta men kan tänka mig att det är samma känsla....

Jag säger bara, PROVA innan det är försent


Jag bjuder på detta film klipp idag.....  Ni som ej sett denna film....

SE DEN...... 


Ha det gott/ Peter



Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards