Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Smart, inte mitt signum......

Av hammarns - 5 maj 2013 20:24

Efter lite tjat så får jag väl försöka mig på detta igen....

 

Drog till Uppis i fredags för att umgås lite, 3/5 hade varit uppe före sex så det blev lite vin, surr och lite fiasko hockey. Lördagen spenderades på stan med lite paket inköp och lunch på en mysig uteservering. Han med en kopp kaffe hos svägerska nr2 och hennes hard working man....

Kändes som att vi ses lite för sällan, hade vart trevligt att stanna en natt till och grilla.

 

Dock kallade plikten, måstade ju hem och fira en nybliven åtta åring....

En Barca tårta blev det och om några veckor blir det fotbollskalas på Skarplycka IP....

Det är pappas pojk det....

 

Var kanske inte det smartaste valet att ta Volvon till Uppis då det visade sig att den inte riktigt går rent, den gick ärligt talat fruktansvärt illa och kommer att hamna på Volvo i morgon bitti.

Var kanske inte helt smart att INTE tanka i Gävle heller, visade sig att när vi kom fram visade färddatorn att man kunde köra 1 mil till... Till saken hör att dessa inte är särskilt tillförlitliga.

 

Råkade anmäla mig till en högskole kurs till hösten, hmmm... Kan kanske bli kul...

 

När vi nu är inne på inte smarta val, råkade anta en liten utmaning idag. Så här i efterhand kan man ju fundera hur jag tänkte...  

Han, ung och rörlig, jag, 41++++++++++++++ och inte särskilt rörlig. Ja,Ja,Ja.... Hur svårt kan det vara.

Något som sällan undgår besökare och förbifarande är "slagghögen" (eller slaggberget) en 66 meter hög kulle av slaggprodukter från järnhanteringens dagar som är placerad i Iggesunds södra del.

Just det ja, det var sisten upp som gällde....

 

Dags att röra på dödköttet lite nu då  

 

Appropå fiasko hockey, visade sig att även Canadickerna åkte på stryk mot detta strykgäng så man kanske får omvärdera förlusten lite....

 

Lyssnar på denna ikväll....




Ha det gott alla....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hammarns - 21 februari 2014 10:40

Blev visst uppmanad/utmanad av Mr Utmaning att skriva några ord, det var länge sedan sist...   Det har ju blivit några utmaningar under åren och många har man förlorat men några segrar har men väl plockat några oxå av denne Mr Utmanare. Såg visst...

Av hammarns - 24 november 2013 13:38

Jag har alltid tyckt om att fotografera och framkallade en heldel bilder själv för några år sedan. Tyvärr finns det inte så mycket tid över för det nu för tiden men tanken har varit att jag ska börja igen när tid och lust infinner sig. Efter denna...

Av hammarns - 28 juli 2013 21:29

  En del bad har det blivit, 19 grader i havet och höga vågor är ej fel....       Lite busigheter tillhör väl sommaren...         Lite lugn och ro blev det oxå, satt på bryggan och lyssnade när Sigge hade lite soundcheck....     ...

Av hammarns - 24 juni 2013 21:54

Midsommar ja, vet ni varför vi firar den??? Det har med sommar solståndet att göra, midsommarafton ligger alltid helgen efter sommar solståndet, i år den 21:a juni, vilket alltså var på midsommarafton...   Midsommaren i år igen spenderades i Ni...

Av hammarns - 26 maj 2013 20:04

Fotboll, Fotboll och åter Fotboll.... Låter kanske som en tråkig helg, men fotboll kan vara så mycket mer än fotboll och fotboll finns ju på många olika nivåer och sätt att utöva... Man kan titta, träna eller spela själv...   Fotboll sysselsätter...

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards