Alla inlägg under maj 2011

Av hammarns - 31 maj 2011 21:13

Har varit till furuvik idag med jobbet.... När vi kom till schimpanserna och skulle se dom få mat kommer det in en skötare med mikrofon och börjar berätta om schimpanserna och hur nära släkt dom är med människor.... Schimpanser är det enda djur som en människa kan få blodtransfusion ifrån och att dom är väldigt lätt att förmänskliga.... Vi delar också 99% av generna samt att schimpaserna är mer släkt med människan än med gorillorna..... Sug på den ni.....


Vad ska man då säga om bibelns ord???? Ja, inte vet jag men det är upp till var och en att tycka och tänka som man vill... Jag tycker det är konstigt att man har en tilltro på böcker som är skrivna långt efter det att saker och ting har skett.....


Idag har jag åkt karuseller.... Tror inte att jag åkt med någon tidigare som varit så rädd som killen jag åkte med idag..... Jag frågade honom tre gånger innan jag fick ett mmmmmmmmmm i falsett till svar....


Bok tips idag.....

Läs "maya" av Jostein Gaarder

Den handlar om evolutionen....


Ha det gott/ Peter

Av hammarns - 31 maj 2011 08:51

Fick besök av en äldre dam igår när jag stod ute målade.... Hon presenterade sig och frågade om jag var insatt i bibeln... Nja, svarade jag... Jag kan lite om bibeln och lite om koranen men jag kan inte säga att jag tror på böckerna då dom är skrivna långt efter själva händelserna... Då började hon att prata om människans konstruktion vs evulotionen.... Ja, svarade jag... Om nu Gud skapade människan varför skapade han inte riktiga knäleder.... Det kunde hon inte riktigt svara på men endel andra andra svar kunde hon lova mig.... Fick några broschyrer som jag lovade att läsa.... Tror det eller ej men jag ögnade igenom .... Ganska fascinerande läsning, nästan all text var om vad. forskarna INTE har kunnat förklara angående evolutionen och sedan några bibel citat som förklarade den bibliska lösningen.... Måste fråga min Pal igår om han hade det jobbigt.... Dom kommer ju från alla flanker.... Först förstod han inte, sedan flinade han... Hoppas det löser sig snart tänker jag.... Nu måste jag sysselsätta mitt barn på bussen... Är på väg till Furuvik.... Ha det gott/ P

Av hammarns - 29 maj 2011 21:02

Så var det morsdag igen.... Har ju som sagt tidigare misslyckats lite med presenter.... Körde en klassiker idag med blommor, middag och efterrätt.... Hoppas det blev uppskattat..... Säger så iallafall.... Middagen bestod av grillat och en kall potatissallad med sitt ursprung hos Moberg med viss Peter touch.... Efterrätten var signerad Plura.... Den fick tyvärr stå lite för länge i ugnen så det flytande blev lite torrt.... JaJaJa, Bättre lycka nästa gång......


Pappsen har varit här och hjälpt mig komma igång med helvetet.... Tack pappsen.... Har kapat upp panelen för baksidans nedre del..... Ska nu grund måla ändarna, så blir det spika till helgen.... Hmmmm.... Kanske måste köpa spik och penslar också....


Han se Elitloppsfinalen också.... Det tog några minuter för dom att utse segraren.... Jag såg det direkt..... Dessutom hade jag den hästen som favorit sedan en tid tillbaka men det vågar man väl inte säga såhär i efterhand.... Min Pal verkar ha haft det en tung spel helg.... Hoppas han fått in något rät....


Måste ringa min ersättare i Barca Jr..... Har lite dåligt samvete för att jag inte hört av mig och visat intresse.... Skyller på den hektiska veckan som varit....


Min Pal har introducerat mig för denna grupp.....

Lyssna!!!!!


Ha det gott/ P


Av hammarns - 29 maj 2011 21:02

Så var det morsdag igen.... Har ju som sagt tidigare misslyckats lite med presenter.... Körde en klassiker idag med blommor, middag och efterrätt.... Hoppas det blev uppskattat..... Säger så iallafall.... Middagen bestod av grillat och en kall potatissallad med sitt ursprung hos Moberg med viss Peter touch.... Efterrätten var signerad Plura.... Den fick tyvärr stå lite för länge i ugnen så det flytande blev lite torrt.... JaJaJa, Bättre lycka nästa gång......


Pappsen har varit här och hjälpt mig komma igång med helvetet.... Tack pappsen.... Har kapat upp panelen för baksidans nedre del..... Ska nu grund måla ändarna, så blir det spika till helgen.... Hmmmm.... Kanske måste köpa spik och penslar också....


Han se Elitloppsfinalen också.... Det tog några minuter för dom att utse segraren.... Jag såg det direkt..... Dessutom hade jag den hästen som favorit sedan en tid tillbaka men det vågar man väl inte säga såhär i efterhand.... Min Pal verkar ha haft det en tung spel helg.... Hoppas han fått in något rät....


Måste ringa min ersättare i Barca Jr..... Har lite dåligt samvete för att jag inte hört av mig och visat intresse.... Skyller på den hektiska veckan som varit....


Min Pal har introducerat mig för denna grupp.....

Lyssna!!!!!


Ha det gott/ P


Av hammarns - 28 maj 2011 22:36

Ja, vad ska man säga..... De två bästa klubblagen i världen ska göra upp om titeln.... Problemet är bara att lag nr 2 blir totalt utrullat av Barcelona i 80 min... Tänk att spela i det näst bästa klubblaget i världen och inte ens vara i närheten av att kunna spela jämnt med det bästa laget....


Vilken lagkänsla.... När Puyol (Mr Barcelona) blir inbytt i 87min får han kaptensbindeln direkt för att ta emot pokalen..... När pokalen ska hämtas har Eric Abidal fått kaptensbindeln.... Han opererades för testikel cancer för ca tre månader sedan.... Det är så att man ryser....


Lyssna och lär......


Sov gott ni som kan.../ P



Av hammarns - 28 maj 2011 20:14

Nu är man laddad.... Småttingarna ligger, tv:n på... Snart är vin glaset fyllt... Uppladdningen igång.... Vad är nu detta tänker ni som inte vet... JO, det är CHAMPIONS LEAGUE FINAL... BARCELONA-MANCHESTER UNITED... Suck, har dreglat efter denna match länge... Nämner lite om loppis också... Tack S, hoppas lampan passade i sovrummet... Mycket folk var det och affärerna gick bra, klart godkännt.... Nu lämnar jag er för viktigare saker... Som årets fotbolls match... Ha det gott/ P

Av hammarns - 27 maj 2011 18:06

Dagen i dag har varit tung.... Väldigt tung..... Barn som vuxna har varit trötta.... Det enda man längtat till är 13:30 då man slutar.... Skulle bara uträtta några små saker.... Fixade 70l färg och lite annat..... Sedan skulle helvetes veckan vara över.....

Så här i efterhand undrar man hur jag tänkte, fixade 70l färg(ska dela med min granne) idag och på gården ligger 126m2 panel.... Detta var ingen helvetes vecka.... Detta är en helvetes sommar med hur mycket jobb som helst..... JaJaJa, bara det blir snyggt....


Träffade min sambo en sväng idag, det var inte igår.... Mer blir det på söndag, då är det ju morsdag..... Morsdag ja.... Måste skärpa mig på present fronten.... Har ju inte riktigt lyckats de senaste gångerna....


 Kvällens planer såg ut så här (har tänkt på detta hela dagen): Själv från fem, sova på soffan en timme, dra till Igge och köpa godis, hem och lägga mig framför tv:n och bara tom glo....

Facit.... Två barn hemma, inget sova, inget godis.... JaJaJa, mysigt med bara tjejerna hemma oxå....


Har ett gäng vin flaskor hemma sedan tidigare som man suktat på.... Blir dock inget i kväll heller då sonen sover borta med dagis och jag måste vara körbar om det händer något.... JaJaJa, det blir en kväll i morgon oxå.....


Imorgon kör vi loppis.... Har inte hunnit tagit tag i det hela riktigt men det blir som det blir..... Blir nog sista året i år....

Brukar säga det varje år.....


Efter lite surfande på youtube så hittade jag denna låt


Nu blir det fredagsmys...../ P






Av hammarns - 26 maj 2011 20:29

Sitter just nu på köpmanberget och tittar på cirkus.... Eller snarare lyssnar på cirkus.... Köpmanberget var ju ett klassiskt ställe när man var ung.... Där har man både jobbat och druckit..... Ligger otroligt vackert med sin utsikt och den natur som finns runt omkring... Väldigt konstigt i mina ögon att det inte ska fungera att driva ett sommar ställe där....


Väntar på mina barn som hade turen att få gå på cirkus.... Annars hade dom fått följt med mig på min 'cirkus' på jobbet...


Törnrosa ja, det gick ju bra det där... Egentligen inte oväntat men efter ett år av träning så borde det bli bra... Dock byttes endel roller innan det började och det funkade oxå... Kanske visar att man inte behöver börja så tidigt med träningen och att planering kanske är det viktigaste....

Trodde J skulle flyga fram med sina vingar, det behövdes endel trugande innan han gillade läget.... Prata i mikrofon gillade han inte heller.... Dock sedan jag pratat så började han att prata....


Barca Jr då, har inte hunnit kolla hur det gick med varken träning eller tak men jag hoppas att allt gick bara bra....


Själv laddar jag inför nästa veckas träning.....

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards