Alla inlägg under juni 2012

Av hammarns - 28 juni 2012 22:16

Semestern har ju börjat och så vissa små projekt här hemma. Vebod ska snickras så virke och vissa andra saker inhandlades igår. Kliade lätt i fingrarna när man kom hem och jag tog tag i det på engång. Sågade till första regeln och skulle spika dit den, det första jag gör är att spika mig på tummen.... Måttligt sugen att fortsätta sedan  .......


Nu står det tre färdiga reglar i varje fall, fattas dock lite saker som inhandlades idag... Blir nog en vebod innan sommaren är över....


Var på bio idag, Ice Age 4, hel kul film.... Rätt skön komentar:

- Är ni inte rädda för jordens undergång?

- Vi är för korkade....

Rätt skönt att kunna svara så ibland....


Även familjen Tummetott och Lilleman var där med hela familjen, de såg oroväckande fräscha ut, inget gips eller bandage runt fingrarna....



Igår var det sista träningen för Barca Jr in för sommaren, Såg väldigt bra ut måste jag säga och vissa skjuter så hårt att man blir rädd, man hoppas ju att målisen inte ska rädda bollen... Detta för målisens eget bästa....

Inhandlade målvaktshandskar idag och kaptensbindel så nu är det bara att köra på lördag, har beställt sol och värme men det ser lite halv skralt ut... Hoppet är dock det sista som över ger en...


Snart har en vecka gått av semestern, har stugabstinens.... På söndag drar vi ut några dagar....


Ha det gott alla...

Av hammarns - 25 juni 2012 21:43

Så var midsommar slut och det är i mitt tycke den bästa "storhelgen" då jag har lite svårt med vinter halvåret. Måste säga att årets midsommar var mycket trevlig med ungar, mycket mat och dryck samt trevligt sällskap... Helgen bjöd på ett primitvt leverne men det gick hur bra som helst, vatten togs ur en slang i köket och vedspisen eldades när det blev kallt...


Stort tack E & R för att vi fick komma och fira midsommar ännu en gång... Tack P för sällskapet (tur att vi hittade dig igen, blev lite orolig när bara sakerna var kvar)... 


Nu var det ju det här med pessimist eller realist:

Om 6 månader så sitter vi och äter jul mat och julen är snart över....

Midsommar är ju årets ljusaste tid, nu har vi passerat det och det blir bara mörkare i 6 månader....

En sommar månad har gått och vi har två kvar, inte mycket till sommar väder har man sett.

Känns som att det kommer att bli en lång höst om inte sommar värmen slår till snart...

Första semester dagen har gått, bara ett visst antal kvar...


Nu kan man ju använda detta som man vill, men helt klart är att det är fakta och det kan man inte säga mycket om....


I morgon firar vi tonårs kalas...


Ha det gott alla och fortsatt trevlig sommar

Av hammarns - 20 juni 2012 21:33

Hmmm, det låter inte som en bra kombination och erfarenheten säger mig att det inte är det.... Därför kan man ju fundera varför man lurar i barnen att spela...

Svaret är: Därför att det är så kul...


Var och träffade min nya doktor på ortopeden idag, lite spänd var man ju inför det första mötet... Kan ju inte direkt säga att hon har bra rykte men jag måste säga att jag var mycket nöjd med danskan... Fem minuter tog besöket och det resulterade i en remiss till magnetröntgen med bägge knäna... Hon pratade om en trasiga menisker i bägge knäna. Det pratades om artos oxå men då slutade jag lyssna....


Träning idag igen, mycket "konstiga" regler nu för barnen att tänka på inför cupen men det löser sig nog. Dom är riktigt duktiga och skotten som sköts idag gör nog att målramen dallrar än på Camp Skarplycka...


På fredag är det midsommar, en mycket trevlig helg tycker jag... Fjolårets midsommar var helt underbar, förutom myggen då och man har längtat sedan dess till årets... Fick dock hjärtat i halsgropen då stugägarna meddelade att dom fått två vattenskador samt angrepp av skadedjur samtidigt här på

sen vintern... Tankarna gick genast i moll och jag hade mer eller mindre ställt in årets firande, då kom den förlösande frågan, kommer ni i år oxå??? 

Självklart kommer vi...


Starkt jobbat R & E, jag vet hur mycket ni har slitit... Tack för inbjudan...


Många har redan gått på semester på jobbet, Pal tänker visst börja sin med att ställa klockan och kliva upp tidigare än när han jobbar... JaJaJa, alla har vi olika intressen... Lycka till...

Själv tänker jag göra min sista dag i morgon, känns rätt underbart...

Detta firar vi idag med ett glas rött....


Ha nu ni alla en riktigt skön midsommar...

Av hammarns - 13 juni 2012 21:24

Camp Skarplyckas vara eller icke vara återstår att se men än så lever platsen och jag hoppas att det får vara så minst något år till... Vet att vissa delar inom NIF vill göra sig av med platsen medans andra vill att den ska vara kvar, för mig verkar det vara helt idiotiskt att dela på föreningen men jag kanske är partisk... Det är ju min del dom vill göra sig av med...


Träning idag igen, 12 tappra tjejer och killar som kom och barnen fick börja träna på saker som kommer att gälla på cupen, inkast och att spela på en plan med linjer samt lite frisparkar blev det... Ser bra ut, mycket mål blev det och det vill vi se... Blev ju endel insläppta oxå men så länge man gör fler mål än motståndaren vinner man... Det är min filosofi...


I morgon är det match på jobbet, ska lira mot höstadiet... Tyvärr kommer min passningsläggare att stå över men jag litar på att Polacken kan leverera någon polsk specialitet... Själv siktar jag på en tunnel på målvakten och att slå minst en cykelspark på mål... Räknar med att ligga länge... Avslöjar ej om det blir i luften eller på marken....


Jobbet i övrigt lämnar jag utan kommentar....


Ha det gott alla...

Av hammarns - 10 juni 2012 20:41

Idag blev det ett stort YES, fick en glad nyhet.... Fick dock en tråkig nyhet oxå men den tänker jag inte avhandla här....


Barca JR fick en plats i Ankarvallen cup, har försökt fått en plats tidigare men ej fått tag på rätt person. När jag väl fick tag på rätt person så var det försent, sista platsen hade gått dagen före....

Någonting säger mig att jag måste slå en signal till U och tacka, känns som att han har haft ett finger med i spelet...


30 juni smäller det på Ankarvallen och Barca JR får göra sin match premiär.... Härligt....

Nu blir det till att försöka fixa till några match kläder men det löser sig alltid....


Nu fattas det bara 500:- till anmälningsavgiften men jag hoppas att kunna ordna detta snart.... Någon som är intresserad att sponsra, det ni vinner på det hela är äran och att jag lovar att prata gott om er länge....


Ikväll går mina tankar till dom som behöver det....


Ha det gott alla

Av hammarns - 6 juni 2012 21:15

Så var det 6:e juni i dag och Sveriges Nationaldag.... Hur många är det som vet varför vi firar Nationaldagen????  Vi hamnade i en lättare diskussion här hemma om varför, sambon sa att det var pga av en kröning av en kung och jag sa att det handlade om en regeringsform som antog någon gång i början på 1800-talet...

Visade sig att båda hade rätt.... För mig personligen känns det som en extra ledig dag och det tycker jag är skönt, vi firade med grillat och chokladpudding.... Firandet känns ganska avslaget tycker jag om man jämför med ex Norge... Det känns som att dom dessutom har något att fira, vi firar Gustav Vasas kröning, dom firar sitt lands frigörelse dag.... Nu är ju Vasa en kung vars ätt regerade länge men ändå....Nja, känns mest på hittat för att ha en dag och fira....


Barca JR hade träning idag, inte lika många men 12 tappra, hade räknat med mindre folk idag då vissa säkert är mer nationalistiska än jag... Vädret sprack upp och det blev riktigt varmt och skönt, provade ett nytt upplägg på träningen med små mål och en riktig plan. Mot togs sådär av barnen, får utveckla den lite...

Vi kör några veckor till sedan tar vi sommar uppehåll....


Ikväll lyssnas det på en gammal klassiker....

http://www.youtube.com/watch?v=op5jT3nm_3Y&feature=g-vrec


Ha det gott alla....


Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards