Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Kaxig och dryg, men just idag är jag stark !!!

Av hammarns - 2 maj 2011 19:32


Det är stort när medspelarna säger – det är Zlatan som vinner Scudetton åt oss och Milan, Zlatan den "dryge och kaxige" ! Det finns många världsspelare men inte alltför många VIP… Alltså Barcelona klarar sig utan Messi, Real Madrid klarar sig utan Ronaldo, Manch U. utan Rooney, Liverpool har visat att man inte ens saknar Gerrard… Utan att tänka alltför länge så vet jag bara en som varit så betydelsefull för sitt  klubblag tidigare å´ det är Maradona, Diego Maradona. Han har fått mycket skit, och naturligtvis värd mycket skit efter allt tok han gjort, men för mig är han den överlägset bäste fotbollsspelaren genom tiderna, utan diskussion… Vad anser du?

I en parentes kan jag stolt berätta att jag innehar Maradonas vackra namnteckning, en s.k autograf. Jag är varken dryg eller kaxig pga det, men stolt, å det tänker jag vara trots att jag är svensk, eller kanske pga det! Go Z !

 

Pang på Hakan, är sådant man får vara beredd på. En käftsmäll av olika karaktärer är sådant man får känna på. Ibland av kamrater, då och då i sportsammanhang och tyvärr också på jobbet.

Det kan vara både sådana som känns fysiskt men även sådana när man får höra sånt man inte gillar eller blir sårad av. Innan man känner någon någorlunda så är det ju såklart det ytliga man går efter.

Jag fick t.ex själv höra att någon hos oss tycker att en person är kaxig och dryg…Fast om man kommer tillräckligt nära den personen så är ju denne ganska snäll, mjuk, känslig, sårbar, fyndig, trevlig, hjälpsam och artig……Iaf tycker jag att JAG är det   HA !

 

Fick ett sms av mellansonen idag, det stod – ”Tacos skulle sitta fint idag” ! OK, så blev det !

 

Tvätt, strykning och putsa fönster är bara några av de saker jag borde göra…nyss ! Men som några jag jobbar med brukar säga – varför ska jag idag göra det jag kan göra imorgon ! Å nu snöar det ju ute så då ska man väl inte ändra sina fönsters utseende…Iofs sig är det ju bra om man kan SE UT !

Jaja, innan helgen så !

 

Rött, har en kompis på jobbet som gillar rött – allt ska va rött. Faktum att ibland då jag vet att det kan hjälpa så tar jag en röd tröja på mig… Schysst va ? Rött, ja som min förhoppning och rätta gissning var så vann ju Liverpool med 3-0. Det är kul med fotboll ju ! Apropå Rött-Rött, så var det länge sen vi drack Rött ”Ugly” och ni andra.

 

Bloggeri är ju skoj…. ”om man är på”. Ibland kommer ämnena som på beställning. Jag kan komma på när som helst att, DET ska jag skriva några rader om. Nu vet jag inte hur ni tänker, men ska man skriva för sig själv, eller för någon annan, ska man vara kaxig och dryg (som jag tydligen är…bra på) eller ska man berömma? Jag har haft 3-4 olika bloggar och ibland stängda där bara några fick läsa…Klart man tänker annorlunda då. Att skriva så där lite ”kruxigt” där inte alla förstår på direkten när man syftar på nåt eller någon är ganska kul…

Bloggkompis och jag har förstått att vi har ett-tjugotal läsare per dag ungefär…Hur gör man OM MAN VILL ha fler läsare? Ja den frågan ställde vi oss idag – man svaret har vi ännu inte… Vi tyckte det skulle vara skoj om några ville använda vår gästbok, eller slänga några kommentarer till våra inlägg… Men om ni vill kanske vara ”anonymous readers” så är det ok…såklart !

 

Vill bara berätta att bloggkompis hamnade i soffan idag igen….ja på jobbet, i personalrummet… och det var ju inget ovanligt, nä rent naturligt faktiskt….MEN oj va han ojade sig och visade upp sin fot….oooaajj, måste ta det lugnt, måste vila, måste chilla till lördag för då ska jag till Barcelona…Ha, tänk va lösspringande katter det finns i  Spanien. Kanske han kan använda denna fras väl på plats : desaparición gato-bastardo !

 

Avslutar dagens inlägg med Kentas " Just idag är jag stark"

http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o

 

Vi hörs / L

 
 
Ingen bild

Mesen

2 maj 2011 20:12

Skulle vara intressant att veta vem som tyckte du var kaxig... Skulle oxå vilja ha en översättning av spanskan, förstod hälften...

hammarns

2 maj 2011 20:40

Översättningen är enkel :
"försvinn katt-jävel" ! ;-)

å ang. kaxigheten så...nä inte här !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hammarns - 21 februari 2014 10:40

Blev visst uppmanad/utmanad av Mr Utmaning att skriva några ord, det var länge sedan sist...   Det har ju blivit några utmaningar under åren och många har man förlorat men några segrar har men väl plockat några oxå av denne Mr Utmanare. Såg visst...

Av hammarns - 24 november 2013 13:38

Jag har alltid tyckt om att fotografera och framkallade en heldel bilder själv för några år sedan. Tyvärr finns det inte så mycket tid över för det nu för tiden men tanken har varit att jag ska börja igen när tid och lust infinner sig. Efter denna...

Av hammarns - 28 juli 2013 21:29

  En del bad har det blivit, 19 grader i havet och höga vågor är ej fel....       Lite busigheter tillhör väl sommaren...         Lite lugn och ro blev det oxå, satt på bryggan och lyssnade när Sigge hade lite soundcheck....     ...

Av hammarns - 24 juni 2013 21:54

Midsommar ja, vet ni varför vi firar den??? Det har med sommar solståndet att göra, midsommarafton ligger alltid helgen efter sommar solståndet, i år den 21:a juni, vilket alltså var på midsommarafton...   Midsommaren i år igen spenderades i Ni...

Av hammarns - 26 maj 2013 20:04

Fotboll, Fotboll och åter Fotboll.... Låter kanske som en tråkig helg, men fotboll kan vara så mycket mer än fotboll och fotboll finns ju på många olika nivåer och sätt att utöva... Man kan titta, träna eller spela själv...   Fotboll sysselsätter...

Presentation


Jag kommer att skriva vad som faller mig in. Kanske bjuder jag på nåt musik och vintips...

Länkar

Senaste inläggen

Petlovs gästbok

Watch me

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards